Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ze zeggen dat je je haar kunt bleken met citroen, kan je dat ook als je donkerbruin haar hebt? en hoe moet dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Wanneer je een paar citroenen zou persen en het sap er van in je haar smeert, met zonnig weer buiten een rondje gaat lopen dan zul je inderdaad merken dat je haar verkleurt.
Verwacht echter niet dat het mooi wordt! Donkerbruin haar bleken met citroen wordt gelig.
Hoewel je daarmee prima naar een thema-feest over wespen en bijen kan is het niet echt mooi. Ook is het niet om te draaien, je kan het er niet weer uitwassen. Wil je terug dan moet je of knippen of net zo vaak laten verven totdat alles is uitgegroeid.

Toegevoegd na 3 uur:
Bronnen:

Toegevoegd na 3 uur:
Schwarzkopf spreekt van oranje i.p.v. gelig (zie laatste bron).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er iets slecht is voor je haar dan is het wel citroensap! Citroen sap opent de haarschubben, waardoor het lichter wordt als de zon erop schijnt. Het gevaar is alleen dat de haarschubben open blijven staan. Het haar blijft dus alsmaar lichter en lichter worden. Daardoor raakt je haar erg beschadigd! Ik adviseer je om er een paar verplichte in de laten zetten.

Toegevoegd na 52 seconden:
Verplichte moet zijn highlights
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,dat is onmogelijk.
Bruin haar is te donker.Bevat te veel pigment.
Om bruin haar te bleken moet het eerst ontkleurt worden bij de kapper.Dan kun je het bleken of blonderen.
Hetzelfde geldt voor blonderingsprays , die werken alleen op haar dat al blond is.Ik heb zelf roodbruin haar en zelf ook al vanalles geprobeerd.Maar citroensap gaat dus niet werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
citroen verpest je haar, het droogt enorm uit en de kleur is afwachten, is het ergste geval wordt het groen of oranje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een tijdje geleden een filmpje gezien op howcast.com dat je het je je haar een beetje kunt oplichten met afgekoelde koffie en dan in de zon gaan zitten. Deze manier is speciaal voor brunettes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf donkerblond haar maar eerder bruin dan blond en het heeft bij mij gewerkt alleen bij de stukjes waar het al licht was zijn nog lichter geworden maar wel heel mooi ik heb best lang haar en had maar 1 citroen gebruikt ik heb nu een kleine overloop in men haar en ik had er andrelon haarmasker tegen droog en beschadigd haar bij de citroen gedaan ik heb 30min volop in de zon gezeten en daarna het eruit gespoeld en je zag heel goed verschil en heel natuurlijk het is niet droog geworden ofzo
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing