Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan je model worden als je littekens heb ? zie uitleg

Ik heb erg veel littekens op me lichaam. 5 hele grote brede op me rug en op me buik. Nergens zie je een foto van een vrouw met veel littekens.Terwijl het toch niets erg is en ik denk bijna iedereen wel een litteken heb. Ik ben een jonge meid van 20 & vind dat dit gezien mag worden. En ben benieuwd of daar iets voor is om daarvoor te poseren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Vaak worden littekens weggepoetst met photosop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
brandwonden centrums gebruiken vaak modellen met brandwonden voor preventie foto's, misschien dat er meer organisaties zijn en of instellingen die dus modellen zoeken bv modellen voor zinloos geweld met littekens, of eerste hulp in het ziekenhuis met een preventieve folder waarin voorzichtigheid geboden word en de risico's op de foto te zien zijn namelijk littekens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een doorsnee modellenbureau hoef je echt niet aan te komen met "hallo ik heb een huidontsiering en de wereld mag het zien." nee ze zullen het niks vinden aangezien het geen mode is. En photoshop zijn ze vaak uren nee bezig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok jij hebt dus een lichaam gezien zonder ook maar enige oneffendheid? Elke foto wordt gephotoshopt een uurtje meer of minder maakt ze niet uit.
Annswers
13 jaar geleden
dus het kan ooit in de mode komen denk je?
je hebt geen grote kans dat ze je ergens willen maar je kunt het Miss bij een speciale fotoshoot wl gebruiken want Miss moeten ze die modellen wel uren in de make-up zetten voor littekens terwijl jij ze hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie het somber voor je in. Er zijn zoveel meiden die model willen worden en er is voor de opdrachtgever dus keuze zat.

Ze willen meestal geen meisjes die van het ideaalbeeld afwijken. Dus; juiste lengte, juiste maatje, symmetrisch gezicht etcetera. En dan hebben we het alleen nog maar over (een gedeelte van) het uiterlijk.

Hoe meer je er tussenuit springt, hoe meer 'afwijkingen' je mag hebben. Maar dat is maar voor heel weinig mensen weggelegd.

Als voorbeeld 'onze' Doutzen Kroes. Zij weigert om als een skeletje door het leven te gaan en hoort ondanks dat toch bij de top.

Maar he, je kan het altijd proberen. Laat je een paar keer shooten en meld je eens aan bij een (betrouwbaar) modellenbureau en wie weet.

Tegenwoordig kunnen ze inderdaad veel met fotoshop, maar ik denk dat ze jouw littekens helaas wat te veel werk vinden.

Toch veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is anti-models uit Amsterdam iets voor je? Kijk eens op http://www.anti-models.nl/

Verder zou je bij castingbureaus kunnen inschrijven. Die zijn vaak niet per sé op zoek naar catwalkmaatjes, maar naar die ene kop, of die bepaalde uitstraling voor een campagne, of voor een film. Castingbureaus genoeg te vinden via Google.

Als het je niet per sé om het modellenwerk gaat, maar meer om dat er mooie foto's van je worden gemaakt (en misschien van meer mensen met littekens), dan zou je je vraag ook neer kunnen leggen bij een foto-academie. Daar zoeken genoeg jonge fotografen naar een goed onderwerp. Er zitten foto-academies in grote steden door het hele land.

Toegevoegd na 10 uur:
Ik vond op stylink nog een overzicht met modellenbureaus en casting agencies (zie bron). Daar zou je zelf eens door kunnen neuzen. Vooral de bureaus die "specials" doen, zijn dan denk ik interessant!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding