Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn haren worden blonder door de zon hoe komt dit eigenlijk? en hoelang blijft dat dan zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Omdat door de zonnestralen je haar gebleekt wordt. Dat effect kan je goed zien aan een krant als je die in de zon voor het raam legt. De inkt wordt bleker en het papier geler. Zolang je geregeld buiten in de zon bent blijft dat effect behouden. Maar als het in de herfst bewolkter wordt en de dagen steeds korter zijn dan begint het langzamerhand af te nemen.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
In blond en rood haar zit feomelanine , dit wordt o.a. door UV licht afgebroken. Het haar wordt daardoor lichter.

Het uitgebleekte haar wordt niet vanzelf donkerder, dit moet uitgroeien, dus het blijft zitten tot je het afknipt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de zon word je haar lichter daarmee bedoel ik dat het een andere kleur geeft vaak, en als je uit de zon gaat niet meer denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Makkelijk gezegt, hoe meer zon: hoe lichter.
Hoe minder zon: hoe donkerder (normale kleur)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding