Hoe voorkom je dat "braids" (ingevlochten vlechtjes bij mijn dochter die half afro/hollands is) zo erg gaan pluizen?
Als ik het haar van mijn dochter invlecht, dan ziet het er meteen heel mooi uit, maar al na een paar dagen gaat het heel erg pluizen. Nu moet ik er wel bij zeggen, dat ik er geen nephaar bij doe, maar gewoon haar eigen haar invlecht...
Nu weet ik wel dat dat nieuw haar is wat er tussenuit piept, maar mijn vraag is, hoe ik dat kan voorkomen?
Opnieuw invlechten is geen optie, omdat ik daar best lang mee bezig ben, en wegknippen (heb gehoord dat sommige donkere mensen dat doen) doe ik niet.
Ik heb al een speciale spray om vlechten mooi te houden, alleen denk ik da die voor losse vlechten zijn. (of ik gebruik het niet goed)
http://www.haircityonline.co.uk/cms_media/images/500x500_fitbox-dark_and_lovely_braids.jpg
Komt het door haar haar en kan ik er weinig aan doen? Of is er iets anders wat ik kan doen, zodat het mooi blijft?
Hoe voorkom ik het, want er zijn zat donkere mensen die dagenlang braids hebben, zonder dat het enorm pluist!
Mijn dochter heeft van zichzelf behoorlijk kroeshaar. Ze is half afro/hollands.
Toegevoegd na 1 uur:
MIJN EXCUUS... het zijn geen braids op de foto, maar cornrows
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.