Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad om elke dag 'lactacyd' te gebruiken?

Ik vind het fris om mijn vagina elke dag te wassen, dit doe ik nu een tijdje met Lactacyd, ik heb nog geen problemen ermee of iets dergelijks
Alleen weet ik niet of het wel goed is voor dagelijks gebruik.
Weet iemand dit wel?

Ik gebruik het 1x per dag en een klein beetje

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

Lactacyd is juist zo gemaakt dat het de goede bacterien niet uit je vagina verwijders. Toch denk ik dat er mogelijk toch enkele goede bacterien worden weggehaald als je je elke dag daarmee wast. Het kan geen kwaad om af en toe een dag over te slaan en je vagina met water te wassen. Zo blijven in ieder geval de natuurlijke goede bacterien waar ze horen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zijn nog heel veel vrouwen die hun vagina uitsluitend met water wassen. Niks mis mee, maar water heeft een reinigende werking en doet verder niets extra's voor de natuurlijke balans en weerstand van je vagina. Vergelijk het maar met je huid of je handen. Die reinig, verzorg en bescherm je toch ook niet alleen met water? Help daarom de balans van je vagina te beschermen door dagelijks Lactacyd te gebruiken. Hiermee reinig, verfris en help je je vagina te beschermen.

Het kan dus wel dagelijks, maar op zich kun je ook zo nu en dan met water je vagina wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is slecht, je kunt het daaronder beter wassen met alleen water en misschien 1 keer per maand Lactacyd gebruiken als je dat nodig vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo
Ik doe dat ook al jaren lang,is geen probleem ook via de site zie link kan je voldoende informatie vinden over het gebruik van Lactacyd
http://www.lactacyd.nl/lactacydnl-pages/content-faq-breakdown
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, Lactacyd is mild en zeepvrij en speciaal afgestemd op je vagina zodat je het elke dag kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja je kan dit gewoon dagelijks gebruiken.

lees maar wat er op de site staat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik er zelfs een vaginale douche bij (alleen met lauw water) ook elke dag. Is dat ook erg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb meerdere keren op internet gelezen dat het gebruik van Lactacyd niet goed is. Als je op internet zoekt zul je voor- en tegenstanders vinden. Ik zou het niet structureel gebruiken. In mijn ogen is het gewoon een goede stunt om geld mee te verdienen.

Je vagina is zelfreinigend, iedere dag gewoon met water spoelen zou goed genoeg moeten zijn. De ene vrouw heeft meer afscheiding dan de andere, dat hoort erbij. Als je zeepjes gebruikt wordt de PH van je vagina aangetast en dat kan leiden tot schimmelinfecties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit eens geinformeerd bij mijn apotheek en zij zei dat je het 1 a 2 X p.w. kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing