Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je in je ene schoen een gat hebt en in de andere niet, betekent dat dan theoretisch dat je ene voet minder zweet dan de ander?

Ik vond hier wel logica in zitten, maar ik weet niet of het echt zo is. Misschien een beetje rare vraag maar ik vroeg het me zo ineens af :p

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoel dat als je al een gat in je schoen hebt zitten of dat invloed heeft op het zweetgedrag van je voeten XD

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Door het gat ventileert de voet meer, dus theoretisch zou je dan minder kunnen gaan zweten aan die voet. Tenminste als het zweten veroorzaakt wordt door het broeierige effect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, het ligt ook aan de bouw vsn je voet en waar er drukpunten en wrijving optreden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel theoretisch gezien hoor, maar als je in beide voeten de zelfde wrijving hebt, wat warmte veroorzaakt, en de andere schoen heeft een ventilatie gat, ofterwel de warmte kan weg, zou dus, wat de vraagsteller al stelt, de ene voet minder hoeven zweten dan de andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan draai je de vraag om. Het zóu volgens jouw theorie kunnen. Maar als de vraag is
Áls je een gat in 1 schoen hebt is het dan zo, dat...
Dan hou ik me toch bij de nee. Meestal zijn je voeten niet identiek en heb je de drukpunten en wrijvingen niet op dezelfde plaatsen, wat ook veroorzaakt wordt door je lichaamshouding.
Anders zou je ook altijd identieke blaren lopen, of zo? Of begrijp ik je dan niet goed?
Wb deze vraaf blijf ik wel bij mn nee, hoor. Ondanks je theorie dat als je een gat in je schoen hebt dan minder zweet....
Als je bij AL je schoenen bijv links en altijd op dezelfde plek slijtage hebt, of een gat. DAN ligt het waarschijnlijk aan jouw voet, niet perse door zweet, kan ook zijn dat je die voet iets anders neerzet.

als dit de eerste keer is, kan het OOK aan de schoen liggen, ik heb het ook wel eens gehad dat de zool van één schoen brak, en met de andere zool was niks mis.

Was toch gewoon één schoen iets slechter van kwaliteit
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ik heb niet een gat aan de onderkant, maar aan de bovenkant bij mn teen, het zijn van die goedkope stoffen gympies :p
amigo
13 jaar geleden
ha ha zo zie je maar hoe de spraakverwarring kan komen.
Je vergeet toch niet die ene teennagel te knippen hé

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding