Ik ben 12 en begin steeds vaker last te krijgen van transpiratie, wil dus deo gaan gebruiken. Moet ik dat aan me vader vertellen/vragen?
Of gaat hem dat niks aan?
Misschien een beetje gekke vraag, maarja :)
(aan me moeder vertellen/vragen is trouwens een optie)
2.8K
2.8K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GEEN optie bedoel ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet? Je kan het gewoon vragen hoor dat is heel gewoon! Dat je dan deo gaat gebruiken.
Kimath
13 jaar geleden
wat is er raar aan? Hij zal zelf ook deo gebruiken hoor. Het is beter dan lopen stinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie, waarom is het zo raar dat ik het er liever niet over de puberteit heb met me vader???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leonie het werkt altijd anders Gé ik schaamde me ook heel erg voor bepaalde dingen...ik snap wel als dit 1 van je eerste puber 'probleempjes' is dat dat best spannend is en ook vooral om met je vader te bespreken..maar ik zou het echt gewoon vragen!!hij vind het niet erg!!beter dat je steeds atikkend door het huis loopt..en als je het niet durft te vragen kan je je vader altijd een briefje schrijven met het probleempje...
Kom op!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij meiden zit dat volgensmij anders hea, meiden zijn daar wat feller tege als ze stinken(hoe ik ze ken) daarom doen ze altijd parfum
enzo op, bij jongens isdat anders... zo ervaar ik het tenminste:$
meloentje gewoon vragen;) ze zullen je echt niet uitlachen hoor!:P
sterkte met je 'wereld bedreigende probleem' ;)
xx marijn
ps. zin om een x te kletsen, ben ook 13:P... ik heb volgende week proefwerkweek en kan er best een meid bij hebben om mee te kletsen als ik weereens niet leer;)
enzo op, bij jongens isdat anders... zo ervaar ik het tenminste:$
meloentje gewoon vragen;) ze zullen je echt niet uitlachen hoor!:P
sterkte met je 'wereld bedreigende probleem' ;)
xx marijn
ps. zin om een x te kletsen, ben ook 13:P... ik heb volgende week proefwerkweek en kan er best een meid bij hebben om mee te kletsen als ik weereens niet leer;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor al dat gezellige kletsen moet je naar een chatsite
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Wat een onzinnige vraag, kennelijk heb je een wel heel vreemde relatie met je ouders. Denk daar eerst maar eens over na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puberteit heeft niets met deo te maken.. Ik gebruikte het al toen ik 7 was.. Ik vind dat je altijd deo moet gebruiken ook al zweet je niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is idd een erg onzinnig antwoord, en vanaf je 7e??? Weet niet hoor maar dat klinkt wel erg vreemd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stinkt iemand meteen als die geen deo op heeft? Misschien wil ze dit gewoon gebruiken omdat het lekker ruikt, niet omdat ze een zweetlucht heeft denk ik, bovendien zijn er misschien meisjes op school die het ook hebben? Pffft, of we meteen stinken zeg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooh wat zijn jullie erg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp Meloentje heel goed hoor.
Op die leeftijd aan je ouders iets vragen van wat nooit eerder nodig was omdat je groter wordt, kan 'eng' zijn.
Toen ik een bh nodig had en ongesteld werd schaamde ik me kapot voor mn ouders.
Dat was natuurlijk onterecht want er was alle begrip enz alleen zulke dingen kunnen sommige kinderen 'stom' vinden om het maar zo te zeggen, om dit te moeten vragen aan ouders.
Maar Meloentje zeg tegen je vader dat je lekker wil ruiken omdat pa ook altijd zo lekker ruikt.
Ook omdat je het soms zo warm onder je armen hebt en misschien gaat zweten.
Dan begrijpt hij je wel hoor!
Op die leeftijd aan je ouders iets vragen van wat nooit eerder nodig was omdat je groter wordt, kan 'eng' zijn.
Toen ik een bh nodig had en ongesteld werd schaamde ik me kapot voor mn ouders.
Dat was natuurlijk onterecht want er was alle begrip enz alleen zulke dingen kunnen sommige kinderen 'stom' vinden om het maar zo te zeggen, om dit te moeten vragen aan ouders.
Maar Meloentje zeg tegen je vader dat je lekker wil ruiken omdat pa ook altijd zo lekker ruikt.
Ook omdat je het soms zo warm onder je armen hebt en misschien gaat zweten.
Dan begrijpt hij je wel hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eensch met Loenie, om deo vragen is toch niks om je voor te schamen? Als je gewoon zegt 'pap, kan je voor mij een keer deo kopen'?? Beter dan dat het andersom gebeurd en je vader tegen je zegt: "Meisje moet jij niet eens deo gaan gebruiken" (Dat zal wel een beetje gênant zijn, maar ook geen ramp...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook hele goeie deo´s die niet naar parfumwinkel stinken hoor. En ook deo´s mét luchtje kan prima, zolang je ze maar met mate onder je oksels gebruikt en er niet mee douchet, zodat iedereen om je heen ademhalingsproblemen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er zo bijzonder aan deo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het wel kort vertellen. Ik denk niet dat je het hoeft te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je oksel is toch geen geslachtsdeel ? Kom op zeg ze is 12. Ze moet zich niet zo aanstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja tuurlijk vragen. Onder het mom, mijn kleine meid wordt groot, heb je kans dat je budget voor deo ook groter is!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.