Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt je haar vet van jezelf of van de vieze milieuomgeving waarin wij leven?

Je haar wordt vet als je er vaak door heen zit, spulletjes erin doet en te lang niet wast. Maar zal het ook niet zo vet gewoon worden als we dit allemaal niet doen meet het gewoon vet wordt van onze omgeving waarin wij leven met al die vervuiling in de lucht?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
869

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt talgkliertjes op je hoofd zitten en dat talgvet maakt je haar vet.

"Het talgvet wordt aangemaakt door talgkliertjes en kruipt dan via het haarzakje langs de haar naar de hoofdhuid. Op de hoofdhuid vermengt het talg zich met zweet. Als je dan je haar borstelt of met je hand door je haar gaat, verspreid je het vet door je hele haar! "
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dankje. ;)

Andere antwoorden (3)

Natuurlijk wordt je haar ook vies door invloeden van buitenaf, zoals luchtvervuiling, vuil van je handen dat op je haar achterblijft als je er doorheen wrijft en van de haarproducten die we zelf in ons haar smeren. Maar het echte 'vet' worden komt door onze talgklieren die vet produceren. Dit verklaart ook het grote verschil van vet worden van het haar van de diverse personen. De ene persoon heeft namelijk veel meer last van vet haar dan de ander. Ook onze hormoonhuishouding heeft invloed op de werking van de talgklieren. Tijdens de menstruatie en tijdens de puberteit kunnen we veel meer last hebben van vet haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je haar wordt vies en vet door een combinatie van factoren.
Het wordt vet van talg dat je zelf uitscheidt, en het wordt vies door milieuvervuiling en wat je allemaal in je haar smeert.

Ik liep deze zomer door Bangkok, ik had m'n haar ' smorgens gewassen, ging toen Bangkok in.
' savonds lag mijn haar als een vieze stinkende pannenkoek op mijn hoofd.
Dat doet milieuvervuiling met je haar dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook tijdens het haren wassen niet te hard de hoofdhuid masseren. Dit versneld het vet worden van het haar omdat de talgklieren extra geactiveerd worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding