Zijn er goedkope zo natuurlijk mogelijke middelen om je lange haar te behoeden voor afbreken en evt sneller groeien te stimuleren?
1.4K
1.4K keer bekeken
Cryofiel
13 jaar geleden
Waarom wil je zo natuurlijk mogelijke middelen?
Waarom kies je niet voor middelen die zo min mogelijk nadelen hebben voor je haar en voor het milieu?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vandaar dus zo natuurlijk mogelijke middelen... dus plantaardige bijvoorbeeld...
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik kies liever voor een middel dat mijn haar zo goed mogelijk beschermt, en dat het milieu zo min mogelijk tot last is.
Als dat een natuurlijk, plantaardig middel is, gebruik ik een natuurlijk, plantaardig middel.
Als dat een natuurlijk, dierlijk middel is, gebruik ik een natuurlijk, dierlijk middel.
Als dat een door mensen geproduceerd middel is (wordt vaak "chemisch" genoemd), gebruik ik een door mensen geproduceerd middel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan. Ik gebruik ook niet alleen maar natuurlijke middelen, maar als het baat heeft heeft het wel mijn voorkeur.
Cryofiel
13 jaar geleden
Mijn voorkeur gaat uit naar het *beste* middel.
Soms is dat een natuurlijk middel, soms een kunstmatig middel.
Of iets natuurlijk is of niet, vind ik totaal niet relevant. Het gaat erom dat ik het *beste* krijg. Zonder discriminatie. Zonder vooroordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is goed hoor :) maar ik denk niet dat als ik bijvoorbeeld, om te verzorgen, henna gebruik, een ander middel zich gedicrimineerd voelt :P
Cryofiel
13 jaar geleden
Wat ik maar wilde zeggen is: ik blijf me verbazen dat mensen niet voor het beste product kiezen, maar dat ze bepaalde producten al bij voorbaat uitsluiten.
Vanwaar die wens tot beperking?
Als ik naar de dokter ga en ik krijg pillen - wat zou die dokter dan denken als ik eis dat ik langwerpige gele pillen krijg? Als ik vertel dat ik ronde oranje pillen bij voorbaat uitsluit, ook als die veel beter zouden zijn voor mijn klachten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig zijn die produkten geen mensen :) Ik snap je standpunt wel cryo, maar mijn ervaring is dat veel van die dure middeltjes achteraf juist vaak afbreuk doen aan je haar. Het heeft er tien jaar over gedaan zo lang te worden. Henna heeft mijn haar bijvoorbeeld heel goed gedaan, maar voor de punten die afbreken heb ik nog niets gevonden dat echt gezond is voor mijn haar, en vandaar mijn vraagstelling dus. t Is ook gezonder voor mijn portemonnee daarnaast als ik het uit de natuur zou kunnen halen, dus ja meerdere redenen. Ik zou niet per definitie het beste kopen als dat megaveel geld gaat kosten.
Cryofiel
13 jaar geleden
Met 'het beste' bedoel ik ook hoeveel het gaat kosten.
Het kernpunt is: beperk jezelf niet al bij voorbaat. Houd een open blik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je gelijk in
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.