Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Puistjes telkens in specifieke gebieden van m'n gezicht?

Ik heb al 2 jaar puistjes aan de zijkanten van mijn gezicht. Dit is soms een paar weken weg en dan komt het weer. Helaas heb ik er littekens aan overgehouden, dit zijn rode vlekjes geworden maar ik vind het heel erg. Dit komt echt met periodes en ik snap NIET dat het telkens aan de zijkant terugkomt..
Dan heb ik soms weer op m'n kin een uitbraak, al is dit gelukkig niet vaak..

Hoe kan dit? Doe ik iets verkeerd? Ik reinig mijn huid elke avond en gebruik ook altijd creme. M'n make-up laat ik nooit zitten.. Wie weet hoe het kan dat het steeds in bepaalde gebieden komt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik heb ook regelmatig puistjes op precies dezelfde plek, nl mijn kin.
Bij mij komen ze wanneer ik ongesteld moet worden, dus is het hormoongerelateerd.
Heb je hier wel eens opgelet?
Of heb je misschien een kapsel waarbij je je haar op die plaatsen in je gezicht draagt en doe je daar een soort (vette) gel in die dit veroorzaakt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk Miss heb je aan die kanten haar en als er haar over heen zit komen er puisjes en hoe vetter je haar hoe meer.... Dat heb ik ook bij mijn voorhoofd ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet hier echt mee naar de huisarts. Als je dit al 2 jaar hebt is het heel waarschijnlijk dat je jezelf elke keer weer infecteert. Daar kan jij niets aan doen. Het kan zijn dat je antibiotica nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste ...........,

Als advies vanuit eigen ervaring raad ik je aan om bij de huisarts langs te gaan en te vragen om een doorverwijzing naar een dermatoloog. Ikzelf heb dit vanaf mijn 12e tot aan mijn 20ste leeftijd gehad. Ik kreeg telkens middeltjes mee van de huisart en dat werkte dan eventjes maar het kwam na een tijdje weer eens zo hardnekkig terug. Totdat ik bij de dermatoloog in het ziekenhuis behandeld werd. Hier heb ik tabletten meegekregen (ze hebben wel ontzettend veel bij verschijnselen, staan ze bekend om). Deze heb ik iets meer dan een jaar moeten slikken, want dit hangt af van je gewicht, en zodra je de juiste hoeveelheid binnen hebt gekregen wordt je hier immuun voor. Ik slik en gebruik nu helemaal niets meer en mijn huid is helemaal opgeknapt!! Na een half jaar was alles al weg alleen voor de immuniteit moest ik nog wel de tabletten gebruiken. Het is echt aan te raden en vooral omdat je jezelf natuurlijk beter gaat voelen met een mooiere huid.

Ik heb nu ook littekens er aan over gehouden in mijn gezicht van al die jaren en die zijn nu alleen nog zichtbaar. Over een tijdje wordt ik hiervoor behandeld door het ziekenhuis en is het dus allemaal goed gekomen!

Ik zou zeggen, verspil geen jaren aan middeltjes van de dokter als je nu al aangeeft dat het al zo lang speelt en telkens terug komt. Vraag om een doorverwijzing en ik wens je veel succes en natuurlijk een stralende huid toe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing