Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een maximale tijd voor de tijd dat je in bad zit?

badderen is lekker. maar hoe lang mag het maximaal, of is dat er niet.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
22.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

op[ zich kun je zolang je wil in bad blijven als je er maar voor zorgt dat je a: niet uitdroogt,door osmose kan er vocht aan je lichaam onttrokken worden en B niet onderkoeld of oververhit raakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ze zeggen tot dat je vingers en tenen begnnen te verrimpelen, ze drogen dan uit zeg maar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn moeder zei me vroeger als ik te lang in bad bleef ik een vis of een zeemeermin werdt.
Heb nooit lang in bad gebleven. Na 20 minuten heb ik het gezien.
Maar als je met olie of zo in bad gaat, zeggen ze dat je ongeveer voor een goed resultaat 20 a 25 minuten kan blijven liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zet nooit de wekker eerlijk gezegd, maar als ik echt te lang in bad zit (zwembad of iets dergelijks ook trouwens) gaan op een gegeven moment mijn handen en voeten gewoon letterlijk pijn doen van het verrimpelen.

Maar tegen die tijd is het water ook wel zo ongeveer koud natuurlijk, dus de hoogste tijd om af te drogen. Tegenwoordig hou ik het nooit meer zo lang vol (geen tijd meer voor) maar vroeger als kind overkwam het me regelmatig. Ik schat dat ik dan snel een uur, anderhalf in bad zat. Boekie d'r bij......Maar ook als we met een groep gingen zwemmen, wat ik de enige met totaal verkreukelde handen en voeten, dus misschien kunnen andere mensen het iets langer volhouden ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij kun je gewoon blijve zitten zolang je het lekker vindt. Ik ga nog wel eens naar een kuuroord en hang dan bijna de hele dag in het water. Ik kom er nooit slechter uit dan dat ik erin ging.

Je moet bij een gewoon bad natuurlijk wel even checken of het water niet te heet is. En een glaasje water erbij is ook geen gek idee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is uiteraard geen maximale tijd die je in bad mag zitten. Er is wel een adviestijd. Te lang in bad zitten, is slecht voor je huid. Het droogt je huid uit.
Advies voor verantwoord baden:
Bij baden geldt een ideale tijd van 20 minuten. Maak het water niet te warm (37 graden) om uitdroging en loomheid te voorkomen. Spoel na afloop je haren en lichaam goed af om eventuele irriterende stoffen te verwijderen. Droog je zorgvuldig af. Kies voor milde en zeepvrije producten, zowel onder de douche en in bad. Gebruik een hydraterende lotion om je huid extra te verwennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat bepaal je toch zeker lekker zelf?
Ik hou er niet van als na verloop van tijd mn vel helemaal rimpelig word en dan denk ik...zo VOOR MIJ is het nu genoeg geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding