Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een leren jas vlekken geven op je shirt?

Ik heb een nieuwe leren jas, maar een vriendin had ook een leren jas, en die gaf af, is dat dan bij elke leren jas?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Voor zover ik weet is dat niet normaal. Ik zou ermee terug gaan naar de winkel waar ze hem heeft gekocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan zeker. Ligt eraan hoe hij geverfd is. Sommige leren jassen die een kleurbad hebben gehad en verder niet goed behandeld zijn, kunnen op den duur afgeven in de nek en onderaan de mouwen.

Je kunt dit enigszins voorkomen door de jas in te spuiten met een vocht en vuilafstotende spray.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet iedere leren jas geeft af maar iedere leren jas is wel geverfd. vooral de goedkope zwarte jassen willen wel een afgeven. meestal doen ze dit als ze vochtig worden. je zou het kunnen testen met een natgemaakte handdoek en dan even flink boenen. ik weet het niet helemaal zeker maar ik geloof dat een keer naar de stomerij meestal wel helpt. zelf wassen gaat meestal niet zo goed omdat leer niet tegen de wasmachine kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het begin kan suède of geschuurd leer enigzins afgeven. Door het dragen zal dit vanzelf over gaan.

Leer kan tegen regen, maar is geen regenkleding. Er zijn speciale leersprays die uw leren jas waterafstotend maken.

Voor het dragen (en na reiniging) behandelen met waterafstotend middel. U kunt het voor het verdere onderhoud het beste inlichtingen vragen bij aankoop, daar het afhankelijk is van de leersoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding