Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krimpt een t-shirt in de lengte en niet in de breedte?

Na de 1ste keer wassen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je het even nameet, dan zie je al snel dat een T-shirt langer is dan breed. (beetje krom gezegd, maar je begrijpt wel wat ik bedoel). Het T-shirt krimpt net zoveel in de breedte, maar het valt gewoon minder op.

Daar komt nog bij, dat de meeste T-shirts zo'n model hebben, dat ze vrij ruim in de breedte zijn. Een beetje krimpen in de breedte is dus helemaal niet zo erg, en meestal zit een shirtje dan ook veel fijner. Maar een te kort shirtje is gewoon heel irritant. Valt dus veel sneller op.

Tip: zet nieuwe t-shirts 1 of 2 nachtjes in koud water met ruim azijn. Mijn ervaring is, dat ze dan minimaal krimpen, en dat bij gekleurde t-shirts ook de kleur goed blijft en niet gaat afgeven in de was.

Succes! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Optisch bedrog lijkt mij. Een t-shirt krimpt geheel. Dus ook in de breedte. Het lijkt alleen in de lengte te krimpen omdat de mouwen weinig stof hebben om te krimpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat jij gewoon groeit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedkope kwaliteit !!
Er zijn wel degelijk t-shirts op de markr die idd alleen maar in de lengte krimpen en dus hou je een heeeeeeeel breed maar kort short over,echt een bodybuilder shirt is het dan.
Erg vervelend maar ligt puur aan de kwaliteit.
Terug gaan naarde winkel iig !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing