Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen tegen pluizig haar?

Ik heb lang blond haar, maar het is heel pluizig (vooral na het douchen). Ik gebruik shampoo + conditioner en voor het föhnen gebruik ik nog John Friede Frizz-Ease.. Zelfs deze 'hulpmiddelen' werken niet...
Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Minder wassen... Ik ben zelf hairstylist en was mijn haren 1 of hooguit 2 keer per week met shampoo(dit heb ik natuurlijk rustig aan afgebouwd naar 1a2 keer per week, anders wordt het bagger vet ;-). (zie het als je gezicht, die was je ook niet 10x op een dag)Het is ons aangeleerd dat we ons haar altijd moeten gaan wassen onder de douche, dit is niet goed voor je haar. voor het frisse gevoel kan je wel iedere keer conditioner gebruiken.
Je haar wordt er minder pluizig/statisch en gaat meer glanzen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je gebruikt al conditioner, heel goed.Misschien kun je kijken of er conditioner is speciaal tegen pluizig haar. Wat ik je zou afraden is het föhnen. Ikzelf ga vaak de kapper uit zonder dat ze me föhnen. Ik wil dat niet omdat mijn 'model' er dan altijd pluizig van wordt.
Eventueel kun j een stijler aanschaffen maar dan wordt je haar stijl en kan afbreken als je te warm stijlt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schreef tegelijkertijd hetzelfde als jij...
Ik denk dat de enige oplossing dan nog is, je haar minder vaak föhnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet Schwarzkopf Anti-Pluis creme Repair & care gebruiken. Het ruikt naar kokos die wij hebben maar ik weet niet of er andere geuren zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem maar kan gewoon niet zonder mijn fohn! Mij is ooit verteld in een kapsalon dat je moet letten op de hitte van je fohn en de snelheid. Neem het liefst de laagste snelheidsstand zodat je haar minder snel droog wordt en de kans op pluizen dus ook verminderd. Zij vertelde dat de hittestand nog het minst uitmaakt (kan ik me niet goed voorstellen want hitte lijkt me sowieso niet erg goed voor je haar), ik fohn dus ook op een lauwe stand. Hopelijk heb je er wat aan. In ieder geval succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afknippen misschien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het geverfd is dan zeker 3 maanden wachten met opnieuw verven,1x per week een olie masker helpt ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik tegenwoordig pantene pro-v ice shine, glanz reflex serum. Als je het er in smeert voelt het aan alsof het heel erg vet gaat worden, maar dat is niet zo. Het is echt heel erg lekker spul. Mijn haar pluist niet meer. Ik smeer het na het wassen er in, maar soms ook op droog haar. En ik doe niet zuinig er mee, dus te veel is niet erg.

Ik kan het echter nergens meer vinden op internet, wel foto's van winkels in engeland, maar nergens te koop in nederland. Mocht je het vinden, stuur me dan aub een berichtje. Ik ben druk op zoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het bij action kopen. Daar heb ik ook de mijne een tijdje geleden gekocht. Maar ik weet niet zeker of ze er nog steeds zijn. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, is waar ook, daar had ik het ook gekocht, was ik vergeten. Is ook al even geleden, zal deze week even kijken
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: