Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke kledingmaat moet dit voorstellen?

Het komt van een aziatische site, maar het is ONE SIZE. De modellen van de site zijn erg slank.. Wat ik me afvraag, One size in Nederland is gewoon een maar voor iedereen(meestal). Maar aangezien de modellen van de site supersmal zijn, is dit dan gewoon een maatje XS of S? Informatie die erbij stond staat hier beneden, wie kan me helpen?

One Size:
Total Length: 78.74cm / 31", Shoulder Width : 35.56cm / 14",
Bust: 91.44cm / 36", Waist: 96.36cm / 38",
Hem: 73.66cm / 29", Sleeve Length: 25.4cm / 10",
Arm Circumference: 25.4cm / 10", Cuff: 13.97cm / 6",
Hips: 111.76cm / 44",

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ach, ook een Nederlandse 'one size' fits mij bepaald niet, maar inderdaad, een Aziatische 'one size' is voor onze begrippen wel HEEL erg klein ; een Chinese medium is ongeveer een Nederlandse small. (En one size zit meestal tussen medium en large in, met weinig tot geen pasvorm).

Een buste-omvang van 91.4 centimeter past zelfs bij maatje 36, maar dat de taille dan weer 96 centimeter is lijkt weer meer op zwangerschapskleding ;-)
De heup van 112 cm is echter weer in de buurt van maat 38. Beetje apart kledingstuk dus, of voor iemand met een HELE platte boezem (nog minder dan de taille), of er is iets verkeerd gegaan met inkloppen van de maten.

Maar afgaande op de taille-heup zou ik zeggen dat het maat 38 ; een s-je is. (met een xxs/xxs-buste ;-) )

Het beste kun je je eigen maten nemen en die vergelijken met de op de site gegeven maten. Buste, taille en heup zijn de aten die je moet hebben, lengtematen alleen als je beduidend langer dan 1.65 bent. (Want dan zouden rokken en mouwen wel eens erg kort kunnen uitvallen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

in het aziatisch wil dat ook een maat voor iedereen zeggen, ben ook in azie geweest en wist toen ook niet wat het betekende, tot ik het vroeg (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing