Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wanneer weet je of je haaruitval hebt?

want iedere dag ben je rond de 200 haren kwijt maar hoe kan je weten of je meer hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgensmij verlies je per dag zo'n 100 haren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ieder mens heeft haaruitval, dus dat is normaal.

Maar om na te gaan of je extreem veel haaruitval hebt, is een beetje afhankelijk van de dikte en lengte van je haar.

Als je lang dik zwart haar hebt, zal haaruitval veel extremer lijken dan iemand die dun kort en blond haar heeft.

Het beste is om iedere dag je borstel schoon te maken, zodat je kunt zien hoeveel haar er ongeveer afkomt. Is dat iedere dag hetzelfde en wordt je haar op je hoofd niet dunner, dan is er niks aan de hand.
Maar merk je dat je steeds meer haar in je borstel hebt en voel je dat het haar op je hoofd steeds minder wordt, dan heb je extreem haaruitval.

Haaruitval kan veroorzaakt worden door hormonale veranderingen, stress, slechte voeding en schimmelinfecties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

als je kaal begint te worden
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
De kapper kan dat zien.

Ik dacht dat ik mijn haren aan het verliezen was, omdat er zoveel in mijn kam zaten. Maar het bleek dat er op mijn hoofdhuid steeds kleine haartje bijkwamen.
Dus hetgeen ik kwijt raak, komt er steeds weer bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel is het normaal om vijftig tot honderd haren per dag te verliezen. Kom je boven de honderd per dag dan is er sprake van ernstige haaruitval. Als je zo veel haar verliest, dan herken je dit bijvoorbeeld aan een vol doucheputje nadat je je haren gewassen hebt. Of als er veel haren in je handen achterblijven wanneer je je haar bij elkaar hebt en naar de punten toestrijkt. Haaruitval gaat over het algemeen gepaard met het verharden van de weefsels rondom de haarwortel. Wanneer de wortel wordt samengedrukt, dan zet deze zich minder goed vast in de hoofdhuid. De haarwortel krijgt langzaam maar zeker een tekort aan bouwstoffen. Geleidelijk aan groeit het haar niet meer terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wanneer weet je of de haarwortel mee word getrokken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet je niet, je merkt het alleen als je haar geleidelijk aan niet meer terug groeit.
dan heb je kale plekken of plekken waar weinig haar op je hoofd zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag -dat is normaal- zo rond de 200 haren per dag verliezen. Als je echter heel veel haar in huis begint te vinden is er iets mis. Het hoeft niet gelijk tot kaalheid of kale plekken te leiden. Je haar kan b.v. door hormoonstoornissen, stress meer uitvallen dan normaal. Of slechte eetgewoonten. Er zijn ook ziektes waar haaruitval aan is gerelateerd maar als je je gewoon gezond voelt zou ik me daar niet druk over maken. Ook bij het ouder worden kan je dunner worden. Ook vrouwen. Dat zie ik wel eens dat lijkt me echt vreselijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding