Wat is schadelijker voor je haar: kort en heet föhnen of lang en warm?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

volgens mij is het vooral belangrijk OP TIJD TE STOPPEN.

Zolang je haar nog flink nat is zal het door de verdamping toch wat koelen, ondanks de warme lucht.

Blaas maar eens langs een natte en een droge arm, die natte arm wordt steenkoud, zelfs al is je adem toch ruim 30 graden.

Als je haar bijna droog is, valt dat koelen door het verdampen weg en DAN krijg je echt schade door de hitte.

Om die reden zou ik zeggen, toch maar langzaam koelen, dan is, de temperatuur minder hoog EN je kunt beter voelen dat je haar droog begint te worden, de kans dat je "doorschiet" is dan kleiner
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vooral heet is schadelijk..als je lang en 'koud' fohnt kan weinig kwaad, want anders zou je haar ook beschadigen van de wind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lang & koud is altijd beter voor je haar.

Toegevoegd na 1 minuut:
net als met een stijltang, is het slecht om de hitte op je natte haar te doen. dus ik raad je aan om lang en koud te doen, ook al kost dit veel meer tijd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heet is schadelijk.. altijd koud na fohnen.Dat is voor de glans van je haar..