Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je "opeens" ergens een allergische reactie op krijgen?

Ik gebruik al een tijdje de SOS stick van Garnier, nergens ooit last van gehad, behalve dat het een beetje plakt maar ach. Nou vanochtend werd ik wakker met rode kringen/plekken om de plekjes waar ik dat spul gisteravond op had gesmeerd. Het jeukt niet, doet ook geen pijn, maar er is toch een vreemde rode plek daar. Mijn moeder dacht meteen aan een allergische reactie, maar hoe kan dat als ik eerst nergens last van had?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor een allergische reactie kan je ineens van iets krijgen dat je bijvoorbeeld al lang gebruikt zoals een bakker die jaren in de bakkerij werkt en ineens allergische wordt van bloem zo ken ik iemand zelf, waaronder hij al 10 jaar in de bakkerij stond zonder allergische reactie. Ook een allergische reactie wil niet altijd zeggen dat je daar pijn moet van ondervinden of moet niezen enz dit kan gewoon uitslag op de huid zijn zonder daar ook last of pijn of jeuk van te ondervinden.

Groeten Ritchie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat kan zomaar ineens gebeuren. Ik heb het zelf gehad met een Limara deoroller. Ik gebruikte altijd Limara, omdat die zo lekker rook. Ineens kreeg ik er uitslag en jeuk van. Zomaar. Ik ben toen dermatologisch getestte deo gaan zoeken zonder parfum en gebruik nu een die nog steeds geen reacties geeft.
Ineens blijkt je huid er genoeg van te hebben en reageert er dan op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan wel, maar hoeft niet te liggen aan de stick. Misschien heb je met je hoofd gelegen op een schoon kussensloop dat gewassen is met een ander wasmiddel dan voorheen. Of er stak een donsveertje uit het kussen wat toevallig net op dezelfde plek je hoofdhuid geïrriteerd heeft.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Het KAN inderdaad ineens gebeuren maar die kans is vrij klein als je het al langer gebruikt. Het kan goed dat het met de dosering te maken heeft, heb je meer gebruikt als normaal?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou ook te maken kunnen hebben met de houdbaarheid van de stick, ook schoonheidsproducten hebben vaak een houdbaarheidsdatum!

Toegevoegd na 1 minuut:
Huidinfecties

Wetenschappers zeggen dat sommige bacteriën en schimmels afkomstig van onze huid ervoor zorgen dat cosmetische producten bederven. Volgens Chris Flower, bioloog en directeur van de Britse Cosmetica en Parfumerie Associatie, kan het gebruik van bedorven make-up leiden tot huidirritatie. 'Bij een gevoelige huid kan het zelfs leiden tot huidinfecties.'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allergie en overgevoeligheid bouwt zich vaak op: ineens pikt je lijf het niet meer en reageert het te heftig.
Wat je kunt doen: 1 likje met die stift geven in 1 elleboogholte. Kijken of het daar ook zo reageert.
Zo ja: dan ben je hier overgevoelig of allergisch voor. Zo nee: dan ligt de oorzaak elders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding