Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vrouw heeft lang haar, maar het is erg dun.Zijn er middellen die ze kan gebruiken om het haar weer wat voller en gezond te maken.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (12)

Ze kan bijvoorbeeld speciale shampoo gebruiken voor dun haar, die heb je van verschillende merken, een kwestie van uitproberen...

Als ze naar kapper gaat, zeggen of ze het zo willen knippen en fohnen dat het wat voller lijkt, helpt ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kan een kleuring nemen dan lijkt het haar al vaak voller en verder een Bob lijn nemen of in laagjes laten knippen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een behandeling met (kleurloze) henna doet wonderen voor je haar, het wordt er echt dikker en voller van.
je moet het goed lang laten inwerken, maar het resultaat is er naar.
14 jaar geleden
Volume shampoo gebruiken,
daarna volume mousse of serum in doen.
en dan het haar omhoog fohnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bier schijnt je haar voller te maken. Niet door het te drinken maar na het wassen door je haar te gieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verven van je haar (in ieder geval door de kapper) maakt je haar wat stugger en daardoor valt het minder slap.

Ik gebruik nu al een tijdje zo'n preparaat voor huid/haar en nagels en heb wel het idee dat het helpt (pilletjes van de drogist)

tot slot: bij de apotheek (niet bij de drogist) zijn ampullen te koop voor je haar, van Dercos heel duur (ca 30 euro voor 12 stuks) die zouden haaruitval tegengaan. Ze helpen wel maar zijn zoals gezegd, prijzig

tot slot: niet iedereen heeft dik haar, heb je het niet heb je een beetje pech maar je kunt wel proberen je haar in goede conditie te houden, voor een keertje proberen kan ik die ampullen wel aanraden moet ik zeggen. Die schijnen de haarzakjes te stimuleren

Toegevoegd na 1 dag:
Nav de verder goede opmerking van Amadea. Die ampullen hebben dus vooral zin als je het gevoel hebt dat je meer haaruitval hebt dan normaal. Als je in de ochtend je haar kamt en je hebt een "kam vol haar" is dat voor iemand met dun haar te veel. Ik had dat ook en na gebruik van die ampullen ging het terug naar gewoon een aantal haren, maar niet bossen en bossen.
amigo
14 jaar geleden
Een herkenbaar probleem voor mij.
Drie jaar geleden heb ik mijn lange haar korter laten knippen (boblijn) . Dan lijkt het haar voller.
Daarbij laat ik er om de paar maanden een volumepermanent in zetten door de kapper. Dit is een hele grove permanent, ingezet vanaf de hoofdhuid. Daardoor valt het haar boller en lijkt het voller.
Je krijgt absoluut geen krulletjes.
Na het wassen (met volumeshampoo!), wat volumemousse erin en glad fohnen met een borstel. Bevalt mij prima!
Dit kan alleen bij korter haar. Als je je haar lang wilt houden, dan resten de bovenstaande adviezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had ik ook. Een paar tips:
- eet gezond, voldoende groenten en fruit
- kom regelmatig buiten (ook goed voor je haar)
- zelf heb ik bij de drogist vitamine B tabletten gekocht en deze heb ik bijna een jaar geslikt. Met resultaat.
- gebruik een zachte milde shampoo.
- niet permanenten, verven etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook extra haar er bij laten zetten. Blijft zeker 4 maanden zitten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan volumeshampoo gebruiken.
en dan het haar fohnen dat lijkt het of er heel veel volume inzit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van vitamine pillen word je haar voller/langer. natuurlijk moet je niet teveel vitamine pillen gaan slikken maar gewoon 1 of 2 per dag.. licht eraan hoeveel erop het doosje staat.
+ vitamine pillen zijn ook goed voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volume shampoos zijn er te kust en te keur. vooral bij lang haar is een crème spoeling (uit dezelfde lijn) aan te raden.

bij een mousse kiezen voor het product wat niet plakkerig is (maakt het haar zwaar en zorg ervoor dat vooral lang haar sneller gaat knopen)

voor haarlak hetzelfde. de niet plakkerige zware variant maar een verzorgende lak.

föhnen liever niet (droog het haar uit) en anders een product tegen bescherming van de hitte en een fohn met diffuser

krullen geven ook volume, maar kies voor een keramische krultang (ook hier weer hetzelfde verhaal over de warmte en een beschermend product)

dan zijn er nog de hairextensions, welke je bij de kapper aan kan laten brengen of de clips die je zelf in het haar kan zetten.

een wekelijks haarmasker is aan te raden.

regelmatig de punten laten knippen zorgt er ook voor dat het haar voller en gezonder oogt. het knippen van lagen is bij dun haar af te raden want het zal hierdoor nog dunner lijken

als het haar in slechte conditie is zou ik niet kiezen voor een verfbehandeling. wel zijn er shampoos in de handel die bij elk gebruik iets kleur aan het haar toevoegen zonder de schadelijke stoffen van haarverf.

papillotten zorgen zonder warmtebron voor krullen en geven ook volume.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing