Hoe krijg je iemand onder de douche die absoluut niet wil douchen ?
IK werk in de bejaarden zorg en 1 iemand wilt nooit onder de douche kreeg ik te horen en nu hoor ik van andere bejaarden dat hij erg tinkt en dat ruikt iedereen.
Nu val ik 2 weken in en ik heb ook geprobeerd hem onder de douche te krijgen, maar hij heeft steeds een smoesje.
HIj zegt dat hij altijd in de avond doucht of hij zegt ik heb net gedoucht , maar je ruikt dat hij echt niet doucht.
En som zegt hij ik heb op de sportschool gedoucht.
Hij heeft ook steeds de elfde kleren aan.
Weet iemand een manier om hem onder de douche te krijgen of wat je tegen zo'n bejaarde man kan zeggen zonder dat het hArt aan komt ?
Want het is echt nodig om hem te douchen hij ruikt echt zo vies en zijn haren zien er ook vies uit en zijn kleding ook.
ik probeer al dat hij vertrouwen in mij krijgt en dat lukt aardig hij praat veel tegen mij en dat doet hij niet bij andere zie/merk ik, maar ik wil het niet forceren dus ik wil proberen het op een goede manier te laten over komen om hem toch onder de douche te krijgen.
Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt allemaal voor jullie reactie, ik ga morgen proberen of hij zich misschien aan de wastafel wilt wassen.
En ik ga uitlokken waarom hij zich niet wilt douchen, misschien schaamt hij zich of is hij bang of is er misschien iets in zijn verleden gebeurt.
Helaas werk ik te kort bij hem , ik val ff in voor 2 weken voor een collega die op vakantie is.
Anders had ik een goede band kunnen opbouwen en hem alsnog onder de douche te kunnen krijgen.
We gaan kijken of we oude kleding van overleden mensen kunnen geven aan hem.
En ik wil proberen bij hem schoon te maken en alsnog zijn vertrouwen te winnen.
Ik merk dat hij wel een beetje los komt bij mij,ik hoor hem uit over zijn familie en laat hem foto's zoeken van vroeger hoe hij er uit zag.
En vertelde hem toen dat hij er vroeger zo mooi uit zag, en vroeg of hij nog die kleiding nog heeft.
Maar helaas was dit mijn laatste dag, mijn collega is er maandag weer. Dus ik hoop dat ik bij hem kan schoonmaken
(voor een tijdje) en zijn vertrouwen te winnen.
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.