Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Steeds minder topless?

Een paar jaar geleden zag je op het strand meer vrouwen zonder- dan met bovenstukje lopen. Afgelopen zomer kreeg ik het gevoel de enige te zijn die topless was. Hoe komt dit? Zijn we preutser geworden, ligt het aan de toenemende aanwezigheid van digitale camera's, de angst voor huidziektes of is het gewoon de mode die veranderd is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Ik denk dat dat komt doordat de media communicatiemiddelen zoveel nadruk leggen op mooi zijn. Dat vrouwen daar onzeker van worden en daarom hun borsten niet willen laten zien aan iedereen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef een verklating voor je min. Anders ben je echt dom en bang als je niet met een argument komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Irritant is dat he! Van mij geen min hoor. Maar ik denk dat er best een kern van waarheid in zit. Je ziet alleen nog maar perfectie op tv. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar zeuren over minnen is nog erger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eehm.. ik vind het niet erg :O Ik wil alleen graag weten waarom iemand mint, zodat ik weet wat iemand anders er dan van denkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou mooi zijn als je alleen maar een +/- duim kon geven na/met een motivering
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad. Dat zou beter zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is er zo raar aan je antwoord??
Ik denk niet dat we preutser zijn geworden en huidziektes kun je ook krijgen met een bikini bovenstukje.

Ik denk dat het puur mode is. In de jaren '80 en '90 was het in om topless te zonnen, nu is het out. Vroeger zag je hoog opgesneden bikinibroekjes, tegenwoorden zijn ze allemaal laag. Zo gaat dat met die dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het een combinatie is van mode en ethiek. Aan de ene kant vind je steeds leukere badmode, aan de andere kant is het toch wel heel onaantrekkelijk om naar allerhande hangborsten te kijken. Bovendien laat topless niets zo heel veel te raden over. En wat dacht je van de praktische kant? Als je iets te drinken wilt halen, moet je toch wel op z'n minst een t-shirt over je net ingesmeerde velletje aantrekken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Topless was eerst een uitdaging, het was nieuw, alles moest kunnen. Maar zeg nou eerlijk, de meeste vrouwen voelen zich toch wel wat zekerder met een bovenstukje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zal zeker ook een gezondheidreden hebben, want als je voor t eerst weer in de zon gaat, hebben je borsten het zwaar te verduren, verbranden is ongezond, daarnaast weren veel campagnes gedaan om mensen op de gevaren te wijzen van teveel zon zeker op de borsten, het is teer weefsel..
ook speelt het mode beeld mee,zo zag je voor een paar jaar terug op t strand felle kleuren strings en bloot bovenlichaam, nu zie je veel badpakken ..net hoe de wind waait..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mooie bikini staat gewoon veel pittiger en sexier. De meeste vrouwen zijn zich daar terdege van bewust. Preutsheid op het strand, You better don't believe it, zeker niet bij jonge mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net even op het strand van Zandvoort gekeken, en daar liep niemand Topless...

Volgens mij is topless zonnen zo gewoon geworden dat mensen weer andere dingen willen om zich te onderscheiden van de rest. Mooie bikinies met rokjes, strandjurken, enzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JIj hebt een andere instelling dan die vrouwen, veel vrouwen zijn onzeker over hun lichaam, en het is ook leuker en mysterieuzer om wat bedekt te houden zodat er wat te raden valt. het is ook raar om opeens topless te zijn, als je dat nooit of niet bent gewend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toenemende preutsheid
en beeldvorming.
het is zo jammer dat wat we verworven nu al
oiv de tjdsgeest
weer inleveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is uit de mode

mensen vinden dit lelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding