Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen over Winkelen. Specifieke vragen over garantie, retourneren en voorwaarden, mode, online winkelen en winkels vind je in één van de subcategorieën.

Nieuwste vragen

Mag een DHL Servicepunt weigeren mijn pakketje aan mij te geven?

Ik wilde vandaag mijn pakketje ophalen bij een DHL Servicepunt. De eigenaar van de winkel kwam echter boos naar mij toe en zei dat ik vorige maand een verkeerd pakketje heb ontvangen en dit terug had moeten brengen. Ik heb echter geen verkeerd pakket ontvangen, het pakket wat ik vorige maand heb afgehaald was voor mij en stond op mijn naam. De eigenaar zegt dat ik hem besteel, en houdt daarom mijn pakketje achter ter vergoeding. Ik zie in de Track&Trace dat hij zelf heeft getekend voor het pakket en dit achterhoudt.

Ik heb DHL gebeld, maar zij zeggen dat zij niet meer verantwoordelijk zijn vanaf het moment dat het bij het servicepunt geleverd is, en ik het zelf met de winkeleigenaar op moet lossen.

Wat nu?

14 dagen artikel uitproberen, wat doen winkel ermee wanneer dit geretourneerd word?

Er zijn diverse websites met een heel makkelijk retourbeleid. Zo ook bijvoorbeeld een website voor medische hukpmiddelen (braces etc). Er staat bij artikelen dat je het product 14 dagen kan uitproberen en retourneren. Maar wat doet het bedrijf dat met deze geretourneerde artikelen? Ik neem toch niet aan dat ze iets dat 14 dagen gebruikt is door een ander weer doorverkopen aan een nieuwe klant?

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing