Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang is een Amerikaanse vrouw in onze afmetingen als zij zegt een lengte 5,12 te hebben?

Hoe moet je die getallen interpreteren? Uit de toelichting blijkt dat dit lang is voor een vrouw, maar als ik het met https://feet-to-meters.appspot.com/nl/ omreken komt er slechts 1 meter 56 uit. Dus die methode klopt in elk geval niet.

2 uur geleden
in: Wiskunde
73
Ritsuka
28 minuten geleden
de website die je gebruikt rekent alleen met feet, en neemt de 12 inches niet mee. Een site als deze kan het wel: https://www.rapidtables.com/convert/length/feet-to-meter.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als een Amerikaanse vrouw zegt 5,12 te zijn, bedoelt ze meestal 5 voet en 12 inches. Dit is gelijk aan 6 voet.

In centimeters is 6 voet ongeveer 182,88 cm, omdat 1 voet gelijk is aan 30,48 cm. Dus, als je deze maat wilt gebruiken in Europese afmetingen: dan is ze ongeveer 183 cm lang.

Wie heeft nog meer tips voor het omrekenen van lengtematen tussen systemen? Laat jouw ervaring horen!
(Lees meer...)
Amadea
2 uur geleden
Merkwaardig dat dit antwoord in dezelfde seconde als dat ik de vraag plaatste al binnenkwam. Hoe kan dat?
Amadea
2 uur geleden
Waarom is 5 voet en 12 inches gelijk aan 6 voet? Waarom zegt de vrouw dan niet dat ze 6 voet lang is?
ronron1212
een uur geleden
@Amadea dat is ai
ronron1212
een uur geleden
Je berekening is goed 1 meter 56 uit.
tinus1969
een uur geleden
@Amadea, omdat ze niet kan rekenen, of omdat ze 6 voet extremer vindt klinker, of omdat ze dit een logisch vervolg vindt op 5’10’’ en 5’11’’
Als een Amerikaanse 5,12 (voet) bedoelt zal ze five point twelve (feet) zeggen. Met een ‘decimal point’.
Zegt ze five twelve (dus zonder eenheden) dan bedoelt ze five feet twelve inches. Door de getallencombinatie weet de toehoorder dat het om een lengtemaat gaat. Vergelijk met onze ‘ik ben één achtenzeventig’.

Waarom zegt ze dan niet ‘I’m six feet tall’?
Dat is een gok (het blijven Amerikanen tenslotte)
Omdat de meeste lichaamslengtes beginnen met een ‘five’?
(Lees meer...)
41 minuten geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding