Als iedereen bij multiple choice moet gokken, wordt ieder antwoord dan even vaak gekozen?
Misschien is daar ooit wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, met een vraag waarop het juiste antwoord niet te geven was, omdat bijvoorbeeld het onderwerp van de vraag gewoonweg niet bestond. Ik ga er daarbij van uit dat de antwoorden gelijkwaardig zijn. Je zou verwachten dat ieder antwoord dan even vaak wordt gekozen, maar is dat wel zo?
. . .
Als je dat probleem op kan lossen (en daar zit denk ik al een enorm grote hobbel) zal je uiteindelijk enkel nog het probleem hebben waarin het vraag-antwoordsysteem zelf nog mogelijke voorkeuren zou kunnen ontlokken, of waarin strategieën zoals die door Inekez1 wordt genoemd breed wordt omarmd. Om dat te overwinnen zou je in mijn ogen de antwoorden moeten alterneren. Het komt er dan dus op neer hoe je de MC-test opbouwt.
Als de test gealterneerd is. Dus er is geen relatie tussen antwoord en de keuzeletter (A,B,C,D), DAN zou je een test krijgen waarbij inderdaad elk antwoord even vaak wordt gekozen, als je maar genoeg antwoorden krijgt.
Doe je dat niet loop je tegen eerdergenoemde voorkeuren/strategieën op. https://goeievraag.startpagina.nl/forum/topic/2599968/verbeterd-antwoord/ @Antoni wat bedoel je met "antwoord" in de vraag? A. Kat
B. Hond
C. Hamster
D. Konijn
Is C het antwoord, of Hamster?
Dat heeft enkel effect op wat ik zie als antwoord (Hamster).
Als je je resultaatantwoorden(hond/kat) gelijkwaardig kiest, ga je er vanuit dat de letterantwoorden(A/B) even vaak gekozen worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.