Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

differentiaalvergelijking dQ = C0 * dP/dt oplossen?

Na een lange tijd niet meer met differentiaalvergelijkingen te hebben gewerkt, ben ik vergeten hoe ik bepaalde differentiaalvergelijkingen moet oplossen. Ik moet nu dQ = C0 * dP/dt oplossen. Ik kan mij nog herinneren dat je variabelen moet scheiden bij formules met alleen y en x maar denk niet dat dat is toe te passen op deze formule. Is er iemand die mij dit kan uitleggen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wiskunde

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Om een differentiaalvergelijking op te lossen, is het belangrijk om de vergelijking te herschrijven naar een standaardvorm. In dit geval is dat: dP/dt = C0/dQ. Vervolgens kun je de vergelijking oplossen met behulp van een methode zoals de Euler-methode of de Runge-Kutta-methode.
(Lees meer...)
Bronnen:
9 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image