Gelden de voorrangsregels van wiskunde niet meer als er geen haakjes in een opgave staan?
Vandaag zag ik op facebook een som verschijnen en er was een gigantisch gevecht tussen aanhangers van 2 antwoorden in de antwoorden. (sommige hebben het misschien gezien)
De afbeelding zit in de bijlage. Er waren een hoop die 12 als antwoord gaven en een hoop die 1 als antwoord gaven. (en facebook was facebook niet als de ene groep de andere niet zou uitschelden en dom noemen)
Bij mijn weten moet je bij een som eerst alles wat tussen haakjes staat berekenen, dan machtsverheffingen, dan vermenigvuldigen/delen, dan optellen/aftrekken, volgens de voorrangsregels van wiskunde
Als er geen haakjes in een som staan, moet je alsnog de volgorde volgen, toch? Of zijn er nog uitzonderingen op de voorrangsregels?
Toegevoegd na 2 minuten:
Voor het geval de bijlage niet laad, het gaat om de som: 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1x0 +1
Toegevoegd na 3 minuten:
Als extra uitleg, ik vraag dit, omdat er bij de reacties effectief de opmerking zat dat de regel van PEMDAS (de voorrangsregels in het engels) niet geldt als er geen haakjes in staan en in dat geval gewoon van links naar rechts gewerkt moet worden
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.