Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag wiskunde leren op VWO A en B niveau, welk boek of methode kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Voortgezet onderwijs: het vak wiskunde kent twee bestsellers: Moderne Wiskunde en Getal en Ruimte. Deze methoden bestaan al zo'n 50 jaar, 80% van de scholen gebruikt deze methoden. Moderne Wiskunde is van Wolters (Noordhoff) Kluwer, Getal en Ruimte is van Educatieve Partners Nederland, tegenwoordig onderdeel van Wolters Kluwer. Getal en Ruimte kost net als Moderne Wiskunde nieuw zo € 100 per leerjaar. Tweedehands bijvoorbeeld op Marktplaats of Bol.com stukken minder. Getal en Ruimte heeft op Havo / Atheneum niveau zo 60% van de markt in bezit. (!) Moderne Wiskunde is wat sterker vertegenwoordigd op VMBO-niveau.

Zelf heb ik met beide methoden gewerkt. Op onze scholengemeenschap werden beide methoden gebruikt. Bij het VMBO Moderne Wiskunde en op de Havo en het Atheneum / Gymnasium Getal en Ruimte.

Voor u zou ik inderdaad Getal en Ruimte aanbevelen. Antwoordenboekjes (en werkboeken) zijn bij beide methoden beschikbaar. Deze antwoordenboekjes lijken me onontbeerlijk bij zelfstudie.
Er zijn tegenwoordig ook digitaal antwoorden van Getal en Ruimte te downloaden. Zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/wiskunde/uitwerkingen-getal-ruimte-vinden.303773 en http://home.hccnet.nl/t.amerongen/Getal%20en%20Ruimte.htm
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is geen keuze om wikunde A en wiskunde B beide te doen. Wat je wel kan doen is wiskunde B met wiskunde D erbij. Met wiskunde krijg je namelijk ook de onderwerpen van wiskunde A + nog meer stof!
Zo weet je zeker dat je voor een vervolgopleiding de goede onderwerpen hebt gehad.

Bij eigenlijk alle opleidingen wordt Wi B ook goed gerekend als Wi A wordt gevraagd. Wi D is bij geen enkele studie verplicht (ook niet bij de studie wiskunde), maar als je alle stof wilt hebben raad ik je aan Wi B en Wi D te kiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel gymnasia gebruiken de methode Getal & Ruimte, een vrij nieuw overzichtelijk boek. Denk dat dat je beste koop is als je zo'n boek wilt. Je kan ze misschien goedkoop krijgen tweedehands via bol.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing