Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb best wel moeite met wiskunde. Wat moet ik doen ?

We zijn pas aan een hoofdstuk begonnen waarvan ik niks snap en heb vrijdag al een toets. Wat moet ik doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik zou zeggen: ga naar je docent, leg je probleem uit en vraag om extra uitleg. Daar heb je docenten voor, toch?!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 juist dat is hun vak, uitleggen van moeilijke dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ morgen gelijk op zoek naar die leraar.
Ik heb een misschien wat algemeen antwoord, maar dat is omdat ik de lesvorm, de opleiding en je klas niet ken. Wat mij het beste lijkt is dit ook zo tegen je docent te zeggen. Ik neem aan dat de docent aan jouw weer de juiste vragen zal stellen om te komen tot het punt waar/waarom je het niet snapt. Loop voor de les even langs de docent om dit aan te geven, dan kan de docent hier meteen rekening mee houden in de les. En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat oefenen van vraagstukken helpt (tenminste, in mijn tijd toen er nog geen wiskunde A/B was). Ineens valt het kwartje hoe je een vraagstuk aanpakt. Vraag bijvoorbeeld een "proef toets" zodat je kunt voorbereiden op wat je kunt verwachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afgezien van 't vragen aan de leraar - die wordt betaald om dingen aan jou uit te leggen - kun je ook gewoon rondneuzen op internet. Er zijn overal wel fora voor, ook voor wiskunde, leerlingen etc. En er is Wikipedia, en misschien zijn er zelfs wel YouTube-filmpjes waarop dergelijke dingen uitgelegd worden.

Waarom kom ik met de alternatieven terwijl je al een leraar hebt? Het kan soms geen kwaad om van een totaal ander persoon een uitleg over hetzelfde onderwerp te krijgen. Een wiskundeboek kun je tien keer overnieuw lezen, maar als de info de eerste keer niet landt zal 't de andere negen keren ook niet landen, je ontwikkelt er een soort blindheid voor. Hetzelfde geldt voor de leraar, je wordt soms selectief doof voor z'n preken over de stof. Het kan geen kwaad om dan van een totaal ander persoon een nieuwe uitleg te horen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees voor de les het komende hoofdstuk door, en kijk ook eens naar de opgaven die erbij horen.
Volg dan de les. Probeer ook echt te begrijpen wat er verteld wordt, en denk niet 'dat bekijk ik later wel'.
Neem zo snel mogelijk na de les de stof nog eens door, maar je huiswerk.
Voor de toets kijk je alles nog eens na en maak eventuele oefentoetsen.

Als je er drie dagen voor de toets achterkomt dat je er 'niks van snapt' rest je weinig anders dan drie dagen keihard studeren, eventueel met wat hulp van een klasgenoot die je kan helpen. (Zet je computer, xbox, blackberrie enzovoorts deze week uit.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding