Hoeveel hoeken heeft een vel papier?
Lijkt een beetje domme vraag, en is het misschien ook wel.
Stel, ik neem een vel papier en zet op elke hoek een cijfer b.v. 1 t.e.m 4 dan draai ik het vel om en nummer de hoeken 5 t.e.m. 8.
Mag ik daaruit cocluderen,dat een vel papier 8 hoeken heeft?
1.8K
1.8K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel vouwen heeft het papier?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu je het zo zegt vind ik het geen domme vraag, eerder een goeie!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slim nagedacht over die vraag
..
vraag me alleen af of je vraag binnekort niet verwijderd word..
..
vraag me alleen af of je vraag binnekort niet verwijderd word..
Cryofiel
13 jaar geleden
Welke minkukel is hier bezig om alle goede antwoorden een onterecht min te geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meerdere minkukels actief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd te herkennen aan het feit dat ze nooit een reactie achterlaten met een theorie die uitlegt waarom het fout is of zelf een antwoord bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk betreuren deze minkukels het feit dat een min geen punt kost voor de antwoordgever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is, waarom ik al 2 jaar pleit voor de bekendmaking van de minnar. Een motivatie erbij, is dan niet perse noodzakelijk.
Ze zijn (althans de anonieme) zo al zielig genoeg!
Ze zijn (althans de anonieme) zo al zielig genoeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volledig freudiaanse verschrijving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind vooral het vel papier van 3 bij 1 meter erg cool :P Ik kijk meteen heel anders tegen vellen papier aan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, die duidelijk de zwakke kant laat zien van het wiskunde-onderwijs. Daar wordt namelijk de leerlingen geleerd om onbewust een afbeelding (=wiskundig begrip) te maken van de opgave. Daar zit een vereenvoudiging in, een simplificatie. Onbewust.
Het gevolg van die simplificatie is hier dan nog duidelijk te zien: als een vel papier 4 hoeken heeft, hoeveel hoeken heb je dan als je er 1000 op elkaar legt? De simplistische redenering is 1000 x 0 = 0 dus het blijft dan vier.
Maar misschien wilde de leraar dit denkeffect juist duidelijk maken, doordat hij ook psychologie deed?
Het gevolg van die simplificatie is hier dan nog duidelijk te zien: als een vel papier 4 hoeken heeft, hoeveel hoeken heb je dan als je er 1000 op elkaar legt? De simplistische redenering is 1000 x 0 = 0 dus het blijft dan vier.
Maar misschien wilde de leraar dit denkeffect juist duidelijk maken, doordat hij ook psychologie deed?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo 'eigenlijk een goeie vraag en geen domme'.
HAHAH hij komt van moolkeesje dus dan moet je wat wakkerder zijn.
herkende deze avatar dus niet, anders had ik het anders gedaan, maar laat het even zo omdat ik nieuwsgierig ben of, en wat de reactie zal zijn (en neeeee, dus niet van de minkukels tenzij ze gemotiveerd zijn.... maar dat is zeldzaam)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben trouwens bang, dat ik met deze vraag wat chaos heb geschapen.
Ben trouwens bang, dat ik met deze vraag wat chaos heb geschapen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.