Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn wiskunde cijfer het makkelijkst omhoog halen zonder er veel tijd voor in te steken ?

Ik heb moeite met wiskunde, voor alles sta ik een 7 of 8 alleen voor wiskunde een 5.
Het moet echt omhoog!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wiskunde
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

antwoorden blad stelen van je lera(a)r(es)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder tijd en moeite ergens in te steken, zal je niet zomaar goede resultaten kunnen boeken.
Dus opletten in de les, je huiswerk maken, eventueel bijles nemen, goed oefenen en je best doen! En dat gaat nu eenmaal niet zonder tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedenk dat wiskunde niet meer is dan een paar "trucjes": een paar verschillende formules die je tot je beschikking hebt.

Je moet zorgen dat je de verschillende "trucjes" kent. Die zijn vrij simpel uit je hoofd te leren. Dat moet je eerst doen.

Het moeilijkste van wiskunde is om te weten in welk geval je welk "trucje" moet toepassen, of - nog moeilijker - een combinatie van trucjes.

Dat kun je leren door te oefenen en bij elke opgave heel bewust jezelf de vraag te stellen waarom je in dat geval de ene, en niet de andere formule nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan niet. Misschien kun je je docent om advies vragen, die weet misschien precies waar het aan scheelt bij jou en kan je tips geven hoe je je zwakkere punten kunt verbeteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing