Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan het kwaad om een vrat af te binden?

dat die dan afsterft.
met een dun touwtje

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Gewoon doen. Ik het het eens bij een kennis van mij gedaan die zijn rug er vol mee had. Een goede week later waren ze allemaal weg op 1 na waar het touwtje afgegaan was. Die ging dus mee in de afdeling nazorg. Nog nooit een terug gezien dus weg is weg. Voor gewone wratten even langs het wrattenspreekuur en dan zijn die ook weer weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De huisarts kan de wrat met stikstof aanstippen, of eruit snijden.
Men kan ook Wartner kopen(Drogist en Apotheek) en de wrat zelf bevriezen.
(niet geschikt voor diabetespatienten)
Met het afbinden heeft men een grote kans op bloedvergiftiging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is erg ouderwets en bij sommige wratten inderdaad afdoende. Een stukjes garen er omheen, strak aantrekken en na een paar dagen spoorloos.
Ze moeten dan natuurlijk wel enige omvang hebben. Met dat draadje blijft er wel altijd een verhevenheidje als rest achter.
Goed ontsmetten die handel!

Het ligt ook een beetje aan de soort wrat.
Kleine bruine wratjes op steeltjes is een soort virus
en die blijven terugkomen.

Dat spul wat je bij de drogist kan halen - Wartner -
helpt daar niet tegen.
Die moet je door de huisarts laten wegschrapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar het helpt ook niet. De wrat zit waarschijnlijk dieper dan alleen op de oppervlakte.
Een wrat is een raar ding, maar hij kent ook angst. Ik had eens jarenlang een wrat, en meerdere malen met Wartner o.i.d. zelf behandeld. Toen ik een afspraak maakte met de huisarts viel de wrat er de volgende dag uit! Hij is nooit meer terug gekomen (waarschijnlijk was hij bang ;-) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan geen kwaad. Als je wratjes hebt op bijv. je oogleden mag je er geen Wartner o.i.d. voor gebruiken. Ga naar de huisarts en hij zal het met een soortement touwtje doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ooit als kind gedaan met een wrat op mijn knie. Werkte prima. Is nooit meer teruggekomen en ik heb er ook geen littekentje of ontsteking aan over gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing