Kan het zijn dat grote sporters tijd langzamer ervaren?

Zou het kunnen dat messi bijvoorbeeld, de ‘tijd’ een 100ste van een seconde sneller ervaart en dat ze daarom zo goed zijn ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Nee. Ze zijn zo goed door eindeloos oefenen.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ben ik het niet helemaal mee eens, er zijn talloze mensen die eindeloos oefenen maar never nooit zo goed worden.. Er moet iets buitengewoons zijn in deze categorie sporters
Ik vind het een goede vraag, die ik me ook al gesteld heb.
Het zou wel kunnen zijn dat zijn zenuwstelsel gewoon sneller reageert, dat hij snellere reflexen heeft dan de doorsnee persoon. Maar het gaat hem bij hem niet enkel over snelheid. Hij heeft een buitengewoon inzicht in het spel, kan heel goed 'out-of-the-box'-denken, is enorm creatief maar ook eenvoudig in zijn spel. Misschien is het feit dat hij vooral linksvoetig is ook een voordeel omdat de meeste spelers rechtsvoetig zijn en hij dan ook in een soort van spiegelbeeld voetbalt van de doorsnee spelers. Een verdediger heeft dus ook daardoor iets minder vat op hem, omdat ze gewend zijn op rechtsvoetigen te verdedigen (pakweg 90% van de spelers zijn rechtsvoetig, ik gok dat cijfer even).
Maar ik denk dat er inderdaad iets te zeggen valt, of een speler als hij de tijd anders ervaart. In die zin dat het misschien allemaal iets sneller werkt in zijn zenuwstelsel, dat hij sneller kan denken, sneller kan uitvoeren, etcetera...
Maar vergeet ook niet dat Messi als kind zo goed als niks anders deed dan voetballen. Hij was erdoor begeesterd, misschien zelfs geobsedeerd. Als je dan ook nog eens een grote aanleg/talent hebt, dan moet dat wel uitmonden in iets buitengewoons.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ritsuka
4 jaar geleden
Hij kan ook vervangen worden door zij, want er zijn ook vrouwelijke topsporters.
Thecis
4 jaar geleden
@Ritsuka
De vraag werd verder gespecificeerd voor Messi. Dat is een hij. Maar ik denk dat er velen hier niet eens aan gedacht hadden dat vrouwen werden ge-excludeerd door dit antwoord of dat we ontkennen dat er ook vrouwelijke topsporters zijn waarvoor dit ook geldt. Ikzelf zou zeggen, laten we hier van weg blijven. Het maken van antwoorden gaat zo eindeloos onoverzichtelijk worden als we al minimaal 2000 tekens moeten gaan besteden om voor alles en iedereen politiek correct te worden (man, vrouw, en verder ook alle andere mensen die zich anders identificeren, geloof / overtuiging, afkomst, intelligentieniveaus, etc etc). Dat lijkt me echt heel erg vermoeiend...