Zijn er wetenschappelijke tijdschriften die historische foto's bespreken en analyseren?

Liefst Engelstalig of uit Nederland.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SentWierda
4 jaar geleden
De vraag is wel heel erg pretentieus.
Het is wat eenvoudiger: iIn Nederland zijn tal van plaatselijke/regionale historische verenigingen die oude foto's dateren en analyseren.
Bi deze verenigingen (elk dorp of elke gemeente heeft er wel één) worden veel foto's ingeleverd die worden gevonden op zolder of die 'opduiken' in nalatenschappen.

Antwoorden (1)

Ja, zulke tijdschriften bestaan inderdaad. Ik ben bijvoorbeeld op de titel ''History of Photography'' gestuit. Dit tijdschrift legt zich toe op de algemene geschiedenis van fotografie. Op de website vindt u niet alleen papers en andere bijdrages over de betekenis van fotografie in historisch opzicht, maar ook in cultureel, wetenschappelijk en commercieel opzicht.