Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat als je als kind zijnde droomt dat je moet plassen en je vervolgens wakker wordt je hele bed nat is?

Vroeger toen ik klein was droomde ik wel eens dat ik naar de wc moest en deed dat dan ook, maar als ik dan wakker werd bleek mijn hele bed nat te zijn! Als volwassene heb ik ook wel eens zo'n droom, maar dan heb ik nergens last van en ik vraag mij dus af hoe dat kan.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

*schaam* ik heb dat als volwassene ook een keer gehad hoor.. toen moest ik op mn werk naar de wc in mijn droom..

In je slaap zijn al je spieren ontspannen, daarom rust je ook zo lekker uit. Wanneer je blaas vol zit en je spieren al ontspannen zijn heb je er weinig voor nodig om het te laten lopen. In je droom ga je naar de wc en in het echt laat je je spieren nóg meer los. Gevolg, nat bed. Dit komt heel vaak voor, zowel bij kinderen als bij volwassenen. Je kunt het voorkomen door voor het naar bed gaan goed te plassen.

Als volwassene kun je het wat meer tegenhouden omdat je je vaak beseft dat je gaat plassen en het dan alsnog tegenhoudt (gaat niet altijd), voor kinderen is dat moeilijker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heel herkenbaar.

Het grappige is, dat als ik droom dat ik moet plassen ik de wc op de een of andere manier nooit bereik in mijn droom.
Hij is ofwel bezet of ik kan er geen vinden.

Misschien is dat onbewust mijn rem om niet te plassen tijdens m'n slaap?

Wat ik als kind droomde als ik moest plassen, weet ik eigenlijk niet meer.
Maar ik kan me voorstellen dat ik dan gewoon toegaf aan m'n aandrang en de wc ( in mijn droom) op de een of andere manier dus gewoon wel bereikte.
Met als gevolg een nat bed.

Als kind had ik nog niet de bewuste rem die ik als volwassene wel heb. Die rem is zelfs opgeslagen in mijn onderbewuste, en neem ik dus mee naar m'n droom.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat je droom en waak werelden een beetje door elkaar heenlopen en je dus wel beseft dat je moet pkesen maar er net niet wakker van word en als je ouder bent je wat makkelijker wakker word
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing