Hoe kun je zo snel mogelijk je algemene kennis vergroten?
Bij sommige spelshows en quizzen op televisie waarin de algemene kennis wordt getoetst, wordt aan de kandidaten gevraagd óf, en zo ja hoe, ze zich voorbereid hebben. Ik vraag me dan vaak af hoe je dat überhaupt zou kunnen doen. Je kunt internet afstruinen naar de laatste nieuwtjes, maar dan heb je vooral in de categorie 'actualiteiten' winst geboekt. Boeken en sites gaan ook voornamelijk over één onderwerp of categorie. Dus vraag ik me af op welke manier je zo veel mogelijk kennis binnen zo veel mogelijk categoriën kunt vergaren.
Toegevoegd na 35 minuten:
Naar aanleiding van verschillende reacties, waarvoor dank, wil ik even een toevoeging plaatsen. GV is natuurlijk nuttig, maar vaak niet handig voor quizvragen en algemene kennisvragen als "Welke landen grenzen aan Oostenrijk?" of "Wie beschilderde de Sixtijnse Kapel?".
Simpelweg omdat die gemakkelijk op Google te vinden zijn en dus niet op GV gesteld worden. Door standaard kranten te lezen en het nieuws te volgen word je een heel stuk wijzer inderdaad, maar geldt vooral voor actualiteiten. Op school leer je veel algemene kennis aan. Dus ik ben op zoek naar een soort miniversie of snelcursus algemene kennis, zoals op school wordt onderwezen, maar die dan meer de verdieping in gaat. Ervan uitgaande dat de schoolkennis nog aanwezig is bij de meesten!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.