Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nóg een laatst overlevende van de Titanic-ramp naast Millvina Dean?

Mary Smith (vrouw van Lucian Smith, verdronken) was zwanger toen ze op de Titanic zat. Het zou dus kunnen zijn dat het kindje waar ze van bevallen is, nog leeft. Vandaag de dag bedoel ik dus. Ik denk dat het voor diegene misschien ook wel ingrijpend is, want ze kan zich net als Millvina Dean (laatst overlevende) er niks van herinneren.
Zou het dus kunnen zijn dat deze persoon nog leeft, en kunnen we dat überhaupt wel zien als een overlevend persoon?
Moet er aandacht aan geschonken worden of is dat complete onzin?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Theoretisch gezien is er inderdaad de kans dat de toenmalige baby nu een vlotte 99-jarige is. En dus de enige nog levende overlever. Maar die kans achter ik praktisch nul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Millvina Dean overleed reeds in 2009. Een Mary Smith vond ik niet, wel Eloise Smith.

Er waren minimaal 11 vrouwen zwanger op de Titanic:

Eerste klasse:
1-Madeleine Astor, op 14 augustus 1912 werd John Jacob Astor V geboren, hij stierf in 1992;
2-Helen Bishop, op 9 december 1912 werd een jongetje geboren dat de volgende dag overleed;
3-Marion Kenyon, die een miskraam kreeg;
4-Mary Farquharson Marvin, die een dochter Margaret kreeg;
5-Eloise Smith, op 29 november 29 1912 werd Lucian Smith geboren.

Tweede klasse:
6-Kate Phillips, op 11 januari 1913 werd Ellen Mary Walker geboren;
7-Argene Genovesi Del Carlo, op 14 november 1912 werd Maria Salvata Del Carlo geboren;
8-Juliette Laroche, op 17 december 1912 werd Joseph Lemercier Laroche geboren;
9-Adele Nasser, kreeg een baby in december 1912 die kort erna overleed;
10-Ada Mary West, kreeg een zoon eind 1912.

Derde klasse:
11-Hannah O'Brien, op 21 november 1912 werd dochter Marion geboren.

Daaraast is er sprake van Mathilda Backstrom en Mary Corey die zwanger geweest zouden zijn.

Mogelijkerwijs zijn er dus nog 7 of zelfs 9 mensen die op de Titanic waren. Overigens, Ellen Mary Walker zou zelfs op de Titanic verwekt zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je vraagt verder: moet er aandacht voor zijn? Nou, die is er zelfs al. Daarom is de kans klein dat er nog iemand van de bovenstaande lijst in leven is, omdat er vast ergens een krantenartikel of wikipedia-artikel aan gewijd was/is.

Toegevoegd na 15 minuten:
In 2008 is Maria Salvata Del Carlo overleden, Lucian Smith was volgens 1 van de bronnen in 2000 nog in leven.

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik vond de baby waar je om vroeg: Lucian Phillip Smith II (vernoemd naar zijn vader) trouwde, kreeg 2 dochters, verhuisde diverse malen binnen de VS en stierf in Venice, Florida (VS) op 24 oktober 1971 op 58-jarige leeftijd.

Opmerkelijk is dat Lucian II in 1966 aan de verdrinkingsdood ontsnapte na het ongeluk met het cruiseschip Viking Princess in 1966 nabij Cuba.

Toegevoegd na 29 minuten:
Ik bedoelde dat niet Lucian Smith in 2000 nog leefde, maar Ellen Mary (Betty) Phillips.

Toegevoegd na 31 minuten:
En die overleed in november 2005.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing