Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

klopt het dat de oudste vrouw van de wereld 115 is ?

ik heb gehoord op tv dat de oudste vrouw ter wereld 115 is en wil weten of dat ook egt waar is want ik, ik geloof er niks van

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Het klopt bijna: Besse Cooper, geboren op 26 augustus 1896, is (als ik de recentste gegevens heb gevonden) nu de oudste vrouw ter wereld. Zij zal dus op 26 augustus 115 jaar oud worden (als ze dat haalt...).
Amadea
13 jaar geleden
Er is nog een vrouw die 121 is geloof ik ( of inmiddels wel ouder). Maar haar paspoort was al lange tijd niet meer geldig dus ze staat niet te boek als oudste vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het klopt ze is 115 of beter gezegd was. Ik heb een paar weken geleden op het 20.00 uur journaal gehoord dat dit een Braziliaanse mevrouw was, waarvan toen werd verteld dat ze was overleden.

Toegevoegd na 11 minuten:
Zie link, ze was bijna 115 en heette Maria Gomes Valentin

Over respectabele leeftijd gesproken! Je al maar 114 worden! In Brazilië heeft iemand het gehaald, maar nu is ze overleden. Daarmee ging onze oudste mens ter wereld. Maria Gomes Valentin leefde precies 114 jaar en 347 dagen. Gestrand voor de 115 dus.
13 jaar geleden
Oudste mens ooit werd Jeanne Louise Calment (1875-1997). Ze werd 122 jaar, 5 maanden en 13 dagen oud. Saillant detail is dat deze vrouw gedurende bijna haar hele leven rookte tot haar 117e, ook al waren het maar twee sigaretten per dag, dronk ze dagelijks portwijn en at elke week 1 kilo chocolade. Haar leven lang gebruikte zij veel olijfolie en sportte dagelijks en besloot op 80 jarige leeftijd zich met schermen bezig te houden. Zij had door haar eerste huwelijk een luxueus leven en hoefde nooit te werken en kon zich haar leven lang aan haar hobby’s, lichte sport en muziek, wijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing