Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zal je dood gaan in een tornado?

Door rondvliegend puin?
door de luchtdruk?
door de klap op de grond?
wat is de grootste kans?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

>Door rondvliegend puin?
Ja.
>door de luchtdruk?
Nee
>door de klap op de grond?
Als je wordt opgezogen, kan dat, ja.
>wat is de grootste kans?
Rondvliegende projectielen (hout, glas, van alles)
AWM
15 jaar geleden
Ik heb één keer van mijn leven een tyfoon meegemaakt, in Hongkong. En het was zo ongeveer het engste wat ik ooit heb meegemaakt. De krachten die de natuur dan laat zien zijn zó overweldigend, dat je je nietiger dan nietig voelt, en dat je maar één ding wilt: veiligheid.
Ik snap dan ook niets van die stormchasers, die tornado's juist opzoeken!!
Als de muren onder je handen voelbaar schudden, de zee door de straten beukt, en afgeknapte bomen voorbij daveren en voortgeblazen worden als een oude krant, en op de tv gezegd wordt dat je minstens 5 m. van ramen weg moet blijven, en dat er al een aantal mensen omgekomen zijn, omdat ze in de haven naar de boten wilden gaan kijken en de zee ingeblazen zijn, weet je maar 1 ding : als dit echt over je heen gaat zonder dat je bescherming om je heenhebt, ga je dood.
Hoe zal je dan toch een rotzorg zijn, neem ik aan.

Er zijn tenslotte niet voor niets programma's als I shouldn't be alive.
Veilig vanuit je luie stoel kan je dan misschien filosoferen over "hoe" - als je niet jezelf in veiligheid kunt brengen ga je dood.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eens met Nieuwsgierig, levensgevaarlijk en zo angstaanjagend.
Waar je het eerst aan dood zou kunnen gaan is een hartaanval van de enorme schrik en en het overweldigende geweld om je heen.
En het rondvliegende en vallende puin en andere objecten.
De kans dat je ergens onder valt of iets op jou valt is enorm en tegelijkertijd kun je meegesleurd worden door water of modder of stenen of auto's of mensen......dus kies maar......
Wat een vriend van mij overkwam terwijl we er middenin stonden: het werd geraakt door een rondvliegende vaas en was meteen buiten bewustzijn.
Ben je in een gebouw met meerdere verdiepingen, dan gaat het allemaal enorm kraken en de ruiten vliegen eruit door de luchtdruk.
Je wilt het niet meemaken, verschrikkelijk!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je in huis bent, kan dat instorten en kun je onder het puin begraven worden, of getroffen worden door rondvliegend glas.
Als je buiten bent, kan er van alles gebeuren: getroffen worden door een boom, een auto of enig ander voorwerp.
Je kunt opgezogen en/of meegetrokken worden en vervolgens overal terecht komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing