Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

van welk materiaal kan betonvlecht gemaakt worden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Techniek
1.9K
ronron1212
7 jaar geleden
Ijzer
Erna55
7 jaar geleden
Juist. Het is gemaakt van ijzer met soms wat koolstof.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is gemaakt van ijzer waar de koolstof is uitgehaald en dat noemen we staal.
Staal dus
Erna55
7 jaar geleden
@TegenXinnig :
in ijzer zit GEEN koolstof. In ijzer: Fe , zit ijzer.
Ijzer PLUS koolstof is staal. In het produktieproces van ijzererts naar ijzer, wordt koolstof uit de grondstof gehaald.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Verschillende grondstoffen, natuurlijk beton en zoals tegenwoordig kunststof; maar ook nog staal , betonstaal ook wel in de volksmond betonijzer genoemd. De benaming betonstaal of wapeningsstaal is juister.

Beton… bestaat uit meerdere bestandsdelen. cement granulaat (grind en zand). Ook gruis, puin en zelfs hoogovenslak en kalk (vulmiddel). Allemaal droge stoffen, door toevoeging van de juiste hoeveelheid water ontstaat een deegachtige substantie.

Toegevoegd na 3 minuten:
IJzer : Toch wordt veel betonbewapening tegenwoordig nog gemaakt van staal. Men spreekt dan over betonstaal. In de volksmond wordt betonstaal ook wel betonijzer genoemd. Omdat aan het ijzer een klein percentage koolstof is toegevoegd en men daarom over staal spreekt, is de benaming betonstaal of wapeningsstaal juister
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Betonvlecht wwordt niet van beton of kunststof gemaakt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lees de bron eerst en het hele antwoord.
Niet te snel een min uitdelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vind het antwoord juist en correct omdat je zegt dat het van staal is. (het wordt beton ijzer genoemd) ijzer is niet te vlechten omdat het broos is. Helaas weten veel mensen niet het verschil tussen ijzer en staal.. Terugkerend op de vraag waarvan het gemaakt is: Staal dus en een DIKKE +
Erna55
7 jaar geleden
Ik begrijp de eerste zin echt niet.
Het antwoord staat in de toevoeging...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ Erna55: Snap je mijn reactie niet in eerste aanleg of het antwoord in eerste zin niet?
Erna55
7 jaar geleden
De eerste zin van het antwoord :
" Verschillende grondstoffen, natuurlijk beton en zoals tegenwoordig kunststof; maar ook nog staal , betonstaal ook wel in de volksmond betonijzer genoemd. De benaming betonstaal of wapeningsstaal is juister." De vraag : van welk materiaal wordt betonijzer gemaakt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ga m.n boeken er nog maar eens op napluizen. Kennelijk heb er niet veel van opgestoken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Erna Het antwoord staat al in de eerste alinea, omdat jij het niet begreep heb ik het nog duidelijker in de toevoeging gepost. In plaats van meteen weer een min te plaatsen, zou je in het vervolg ook eerst alles kunnen lezen, antwoord dus + bronnen; staan er niet voor niets bij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Erna: "De vraag : van welk materiaal wordt betonijzer gemaakt." Nee @Erna, de vraag is "van welk materiaal kan betonvlecht gemaakt worden?"
ronron1212
7 jaar geleden
@jodukus52 het gaat hier om een vak uitdrukking betonvlechten
https://www.nationalebeeldbank.nl/shop/products/751145-betonvlechten

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding