Zit er een eind aan gamevideographics? En zo ja, op welke factor van de huidige rekenkracht wordt deze geschat?
Ik zou denken dat het op een gegeven moment een keer ophoudt hoe mooi en realistisch spellen er uit kunnen zien in een resolutie zo hoog dat aliasing overwonnen wordt en de hoogte van het aantal FPS voldoende is om een beeld te geven waarin je niet meer spel(virtuele wereld) niet meer van echt kan onderscheiden.
Of zijn er wellicht juist theorieën dat het nooit gehaald kan worden en je altijd zal blijven zien dat het een spelwereld is.
Zijn er wel eens uitspraken gedaan over de tijd dat dat nog op zich laat wachten. Of hoeveel krachtiger de gebruikte hardware zou moeten zijn.
In andere woorden zou er ooit een gamesysteem(console/PC) komen welke nooit meer geüpgraded zou hoeven worden.
Ik denk dat hier wel de grens bereikt is, immers is het niet meer van echt te onderscheiden, en daarmee is het voor mij levensecht. Het is net als de schermen van >300 dpi... je kunt tot 1000 dpi gaan maar daarmee maak je het beeld voor onze ogen niet meer scherper en wordt het een marketing dingetje... Maar voordat gewone consumenten hiervan genieten denk ik dat we 10 jaar verder zijn.... en dan? Dan wordt er weer een nouveauté uit de kast getrokken waar weer warm voor lopen en de portemonnee trekken...(holografische displays?)
Voorlopig kunnen ze nog wel vooruit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.