Hoe bewijs ik als "domme" consument dat mijn gas verbruik niet mijn gas verbruik is?
Lang verhaal kort (hoop ik): Woon 9 jaar in hetzelfde huis, gasverbruik al die jaren ongeveer hetzelfde geweest. Nu ben ik al een tijd op zoek naar werk en dus veel thuis, daardoor expres goed opgelet dat ik niet veel meer gas zou gaan verbruiken(kachels overdag niet aan (net als op werkdag), opletten op warm water verbruik enz enz) Toen kreeg ik een enorm hoge eindafrekening vorig jaar met een m3 verbruik dat echt onmogelijk is voor mij in m'n eentje.
Woningbouw heeft leidingen gecontroleerd op lekken, CV ketel ook nagekeken, niks mis mee. Nu is mijn enige optie dat ik de netbeheerder (Liander) mijn meter laat nakijken, probleem daarmee is dat als ze niks vinden ik de kosten (meer dan 400 euri) zelf moet betalen, dat risico kan ik dus niet nemen, zeker niet omdat men allemaal beweert dat als dat t niet is dat er dan geen verdere optie is dan dat het ECHT mijn verbruik is.
Oke nu de vraag: Is dit ook echt zo?? (als de leidingen niet lekken, de ketel t goed doet, is dan nog de enige fout mogelijkheid de meter?)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.