kan ik oplaadbare batterijen met verschillende mAh (2x4000 en 1x4500 NiMH) in een lamp gebruiken?
Ik heb 3 C-batterijen nodig voor in een duiklamp, het is voor mij het voordeligst om via een webshop 1 duoverpakking 2x 4000 mAh en 1 stuk 4500 mAh te kopen. Ik heb weleens gehoord dat je batterijen niet moet mixen maar beiden zijn van hetzelfde merk en NiMH technologie. Kan dit dan wel?
Dus hoe hoger dat getal ,hoe langer het duurt dat ze leeg zijn.
Je kunt ze gewoon samen gebruiken .
De spanning ik denk dat dat 1,2 volt is ,is alleen van belang die moeten gelijk zijn
Opladen kan ook samen ,alleen die van 4500 mAh duurt iets langer voor die vol is .
Je kunt het vergelijken met een emmer van 10 liter en een van 15 liter die van 15 liter duurt langer om te vullen dan die van 10 liter.
Groetjes ;goldpixel
De spanning ik denk dat dat 1,2 volt is ,is alleen van belang die moeten gelijk zijn
Opladen kan ook samen ,alleen die van 4500 mAh duurt iets langer voor die vol is .
Je kunt het vergelijken met een emmer van 10 liter en een van 15 liter die van 15 liter duurt langer om te vullen dan die van 10 liter.
Groetjes ;goldpixel
Groetjes ;goldpixel
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.