Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe sla je energie van een zonnecel op?

Ik en een vriend gaan een lumiscent solar concentrator maken met zonnencellen, die dan ook echt energie opwekt. Deze energie willen we opslaan en dan gebruiken om een telefoon op te laden. Hoe doen we dit het makkelijkst en goedkoopst? Bedankt voor jullie hulp!

Toegevoegd na 4 minuten:
*luminiscent

Toegevoegd na 4 minuten:
*luminescent

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
642

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De enige manier is accu's maar dat is zeer onvoordelig vanwege het opslaan en dan de omvorming van accu maar 220V en weer terug naar iets van 3V. En als je accu vol zit kan je niks meer.
Veel voordeliger is het de panelen aan te sluiten op het netwerk van je eigen huis en dan is het om het even waar de spanning vandaan komt; en overtollige stroom kun je verkopen aan de energiemaatschappij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is de spanning die het paneel gaat leveren? Als het rond de 12v is gebruik je een 12v spanningsregelaar om een accu op te laden, dit kan er een van een auto zijn maar je kan ook een kleinere motor accu gebruiken. En hier sluit je een auto-telefoon oplader aan. Is je uitgaande spanning 6v gebruik een 6v spanningsregelaar en accu, sluit hier een 5v spanningsregelaar op aan en je zou je tel via USB kunnen laden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe het met een afgedankte auto-accu. Mijn zonnepaneel levert 5 watt per uur (met volle zon, anders is het minder) en dat is perfect om de accu te laden zonder regelaar.
Ik tap de stroom af met de usb-autolader van de Action die slechts €1,49 kost.
Dat gaat zo'n 2 jaar goed en dan is het tijd voor een nieuwe afgedankte gratis accu.
Goedkoper en makkelijker kan niet!
Kosten voor het zonnepaneeltje waren €30,- en dat was 10 jaar geleden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vlidiflavius: daar heb je gelijk in. Bij Conrad wordt hij nog steeds verkocht als 6 watt http://www.conrad.nl/ce/nl/product/110492/Amorfe-zonne-energiemodule-6-W-12-V-Vermogen-6-Wp-Nominale-spanning-175-V

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding