Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil een feest geven en de boel afbakenen met isolatie, is dit een slecht idee? (zie uitleg)

Ik wil een feest geven in mijn vaders bedrijf, het is een bouwbedrijf en er ligt veel isolatie (nog in het plastic). Ook wil ik harde muziek, de speakers zijn al geregeld. Wordt het geluid nu zachter door de isolatie? Heeft het bijna geen effect? of gaat het alleen maar harder klinken? klinkt het geluid ook beter of minder goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Als je een ruimte hebt en hiervan alle wanden van isolatie voorziet, zal dat zeker het geluid absorberen. Effect, minder galm in de ruimte, (meestal ten goede van het geluid) en minder geluid naar buiten. Echter het lijkt me nog al een gigantische klus om dat even te doen en of je vader blij is als straks alle platen los liggen vraag ik me ook af. Kan je niet beter de buren uitnodigen of zo, in goed overleg, mag je toch best een keer wat meer herrie maken dan normaal. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat dit nut heeft, isolatiemateriaal werkt alleen als het goed aangebracht is, beter kun je advies vragen aan de directie wat je wel en niet mag doen en de buren ( wat bedrijven zullen zijn) op de hoogte stellen en eventueel ook uit te nodigen, of aan laten geven als zij last van jullie hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De buren inlichten lijkt mij inderdaad een beter alternatief, zeker als het maar een eenmalig feestje betreft. Mocht je toch besluiten om de boel te gaan isoleren is het belangrijk om ook na te gaan is of het isolatiemateriaal brandveilig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing