Mag een klein koelkastje op cyclopentaan ieder weekend uitgezet worden, zonder schade?
Wat is het geval, ik heb voor mijn kantoor zo'n leuk klein koelkastje bij de blokker gehaald. Hij doet het prima, en koelt snel.
Ieder weekend doe ik het stroom er altijd af, van het kantoor dus. De koelkast gaat dan uiteraard ook uit. Wat mij betreft prima, want ik heb er toch geen vleeswaren etc in, alleen frisdrank. Volgens de handleiding mag de koelkast echter niet uit worden gezet gedurende een periode korter dan drie weken.
Het liefst zet ik die dus uit, ook omdat het niet het zuinigste apparaat is (c-label). VRAAG is dus of het voor het apparaat slecht is het stroom ieder weekend uit te doen.
Toegevoegd na 5 dagen:
Ik zoek dus een logische c.q. een natuurkundige verklaring waarom het slecht is voor het apparaat om hem wekelijks uit te zetten gedurende een weekend. Wat een fabrikant dus in zijn handleiding schrijft zal me een zorg zijn, ik zoek dus een logische verklaring. Anders had ik de vraag hier niet hoeven stellen ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.