Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vervoer je 32.768 Ningboballs (ook bekend als Neocubes) veilig zonder dat de magneetjes/balletjes samen voor problemen zorgt?

Ik was wat aan het surfen en kwam toevallig op deze site terecht

http://www.ningboballs.eu/neocube-extreme-xxxii/

Ik vroeg mij af, of zoiets niet één hele grote magneet wordt, en zodoende van alles aan kan trekken.

Hoe vervoer je zoiets eigenlijk VEILIG? En is het wel slim om zoiets in zo'n enorme aantal in huis te hebben??

(ik wil het niet kopen, zo rijk ben ik niet, maar vroeg het mij zomaar af)

Toegevoegd na 4 minuten:
Laat ik het anders zeggen:

Hoe komt het van de fabriek naar je huis, zonder dat het onderweg voor problemen zorgt? Er zitten immers magneten in!

Dáár staat niks over op deze site, dus ik vroeg het mij af..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Techniek
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Deze magneetjes zijn van staal. Het is een kubus met een ribbe van 16 cm. Dat valt reuze mee. Het vervoeren is geen probleem.

Ik heb indertijd een aantal magneetjes van neodymium besteld, dus van de sterkste soort. Die van 10 mm dik en 20 mm rond, werden geplaatst aan weerskanten van een stuk plastic van 10 mm dik. Ze zijn dus kleiner dan een muntstuk van 20 cent.
Toen ik deze magneetjes tegen elkaar aandeed, kreeg ik ze met geen mogelijkheid meer van elkaar af. Dat is leuk voor de visite:"Dit zijn TWEE magneten, haal ze eens van elkaar af". Niemand krijgt dat voor elkaar. Ze denken eerder dat het één geheel is.

Dit is ook een waarschuwing: wat grotere magneten kunnen je vingers beschadigen!!! Deze magneten zijn geen kinderspeelgoed!

Doordat de magneten tegen elkaar zitten, blijft het magnetische veld 'intern'.
In mijn pakketje (met 50 magneetjes van verschillende afmetingen), was er aan de buitenkant niets te merken.

Eventueel kan men de magneetjes in een verpakking van zacht ijzer doen. Dan komt er geen noemenswaardig magnetisme naar buiten toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De magneetjes zijn nou ook weer niet zo sterk dat dat voor problemen kan zorgen. Ze zitten in kleine porties verpakt met een laag plastic ertussen waardoor er aan de buitenkant van de doosjes al bijna geen magnetische kracht meer te voelen is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing