Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (8)

Wanneer je zonder na te denken enthousiast en vrolijk overkomt. Met een open houding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het in grote mate eens met karimaBD.
Het tegenovergestelde van spontaan lijkt mij "gereserveerd".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spontaan is impulsief
Tegenovergestelde is bedachtzaam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je zonder nadenken reageert.....tegenovergestelde is terughoudend en afwachtend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent spontaan als je je niet voortdurend zit af te vragen of je niet gek of raar overkomt.
Als je reageert op iets, zonder er bij na te denken wat anderen daar van vinden.
Als je lekker uit de band kan springen, zonder je al te veel van je omgeving aan te trekken.
Als je vlotweg dingen kan zeggen die duidelijk niet doordacht zijn.

Het tegenovergestelde zou ik 'ingehouden' noemen.
Je bent dan meer afwachtend.
Je wilt niet opvallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent spontaan als je zegt wat je denkt, als je ope bent en je niet te druk maakt. Het tegenovergestelde lijkt mij afwachtend of verlegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi, je bent spontaan als je je eigen ego (lees,: onbewust een actie doen, waarvan je nog niet de gevolgen en consequenties van bedacht hebt) aan de kant schuift en iets doet voor een ander zonder dat die er om vraagt.
Maar meestal ben je spontaan als andere mensen een actie die jij doet zo benoemen.
Het tegenovergestelde van spontaan zijn is, "bewust zijn". Zodra je er over gaat nadenken, dan is de spontaniteit weg, want als je nadenkt, dan heb je nagedacht over mogelijke uitkomsten, consequenties etc.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je oog voor anderen heb
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding