wat moet ik me voorstellen van agogische wetenschappen?
Hai,
Ik zit nu in mijn examenjaar, en ben nog steeds opzoek naar een leuke studie. Ik heb wel een idee wat ik niet wil, maar nog niet zo goed wat ik wel wil.
Op internet kwam ik tegen dat in Brussel agogische wetenschappen wordt gegeven, maar ik weet niet zo goed wat ik me er bij moet voorstellen.
Op internet staat er namelijk niet veel informatie op, omdat het maar op 1 universiteit wordt gegeven.
Heeft iemand enig idee wat agogische wetenschappen nou echt inhoud? En wat je er later mee kan bereiken? Is het een brede studie, en zou je het mij aanbevelen?
liefs
Er zijn volgens mij overeenkomsten met sociale psychologie. "Heel wat jonge mensen zijn leider van een jeugdbeweging, zijn actief in het cultureel centrum of de debatclub van hun gemeente of werken mee aan de organisatie van allerlei sociale activiteiten. Als je je op die manier graag engageert, dan is de bachelor Agogische Wetenschappen wellicht iets voor jou! De bacheloropleiding Agogische Wetenschappen is een sterk op mens en maatschappijgerichte studie. Algemeen bekeken kan men een agoog als een tussenpersoon of een ‘go-between’ beschouwen, namelijk als begeleider, als beheerder en als beleidsverantwoordelijke. Als begeleider ben je cursusgever, trainer of adviseur. Beheerders organiseren vrijwilligerswerk en culturele activiteiten en zetten programma’s op voor werkzoekenden, allochtonen, jongeren en ouderen. Als beleidsverantwoordelijke zorgt een agoog ervoor dat de overheid een zinvol beleid uitstippelt dat inspeelt op de sociale, culturele en economische noden van de bevolking." http://www.tkmst.nl/opleidingen/opleiding/24172/agogische-wetenschappen.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.