Als een eeneiige tweeling altijd dezelfde impulsen van buitenaf krijgt, zouden zij dan op het zelfde moment hetzelfde doen en denken?
Ik heb altijd geleerd dat eeneiige tweelingen eigenlijk een soort klonen van elkaar zijn. Ze hebben hetzelfde bloed en dezelfde genen. Toch zijn ze anders, denken ze anders en doen ze anders. Dit komt dus door de verschillende invloeden van buitenaf, andere vrienden, vriendjes, leraren, opvoeding noem maar op.
Mij lijkt het dat dat dan dus betekend dat als je een eeneiige tweeling vanaf de geboorte bij elkaar zet, waardoor ze dezelfde vrienden hebben, alles hetzelfde ruiken, voelen, horen en hetzelfde zien, waardoor ze dus precies dezelfde invloeden en impulsen van buitenaf hebben, het dus écht twee klonen van elkaar zijn. Dan zouden ze toch hetzelfde moeten denken op hetzelfde moment? Of zit dit heel anders?
Ik weet dat het onmogelijk is om een tweeling dezelfde invloeden van buitenaf te laten krijgen en tegelijk alles te laten zien, voelen, ruiken etc. Maar stel je voor dat dat zou kunnen en zou worden uitgevoerd, wat dan?
Verder moeten ze dan natuurlijk ook uitsluitend met andere eeneiige tweelingen omgaan, etc. etc.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.