Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als er ergens een papiertje hangt met 'nat!"erop, waarom moeten mensen dan toch eerst even het geverfde gedeelte aanraken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

omdat het papiertje er al een tijdje kan hangen en het ondertussen al droog zou kunnen zijn. even controleren dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je aan het papiertje niet kunt zien hoe lang die er al hangt en mensen van nature toch wetenschappelijk aangelegd zijn en de stelling "nat" zelf willen toetsen. Beter zou misschien zijn: "Zeker nat tot 2 uur vanmiddag", dat houdt de goedgeloviger mens wellicht iets langer uit je verf. (Met het gevaar dat er meer sceptici in gaan zitten drukken...)

Toegevoegd na 40 minuten:
*vraagt zich ineens af hoe mensen zouden reageren op een bordje met "Droog, voel maar!"*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat weet ik niet, maar het was mij nog nooit eerder opgevallen totdat een schilder in het bedrijf waar ik destijds werkte een briefje ophing met NAD! ipv NAT!

En toen bleef iedereen er werkelijk waar vanaf!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mij is het altijd zo dat als iemand zegt dat ik het NIET moet doen, ik het JUIST doe. Ik denk dat het gewoon een beetje tegenstrijdig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze willen weten of 't al droog is. Dan kunnen ze opscheppen tegen anderen dat ze weten dat 't al droog is.
Kennis is macht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij hebben mensen een soort weerzin tegen het woord nee. Als iets niet mag, is het des te verlokkender om het wel te doen. Net als die bordjes in het gras; het gras niet betreden. Dan krijg je toch juist de drang om het wel te doen. Volgens mij kun je beter bij natte verf een bordje ophangen met de tekst dat je bij aanraking onder het verf zit. Volgens mij wordt het dan een stuk minder aanlokkelijk om eraan te zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 goede vraag
Toen ik deze vraag las dacht ik gelijk "dat is waar, waarom" hieronder wat ik denk wat het antwoord is.

Nieuwsgierigheid, men wil gewoon weten of het echt wel nat is. Dit geldt niet alleen voor het papiertje met het woordje nat. Bij het niet voederen van dieren gooit men toch eten en men zegt dan, ach het is maar ??? Dus papiertjes plaatsen zet vaak aan om het omgekeerde gedrag te tonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat noem je grensoverschrijdend gedrag. Lekker wel doen wat eigenlijk niet mag. Dat begint in de peuter(puber)tijd en is de reden waarom sommige mensen peuters wel achter het behang kunnen plakken. Grappig he.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn we nou eenmaal dol op nat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hetzelfde fenomeen maakte ik mee toen de TV op mijn werk kapot was gegaan. Er hing een briefje op met DEFECT, maar toch moesten de (vooral) mannen de aan-toets proberen om te kijken of het echt wel zo was.
Tja....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha ha, omdat mensen niet voor niets ongelovige thomas genoemd worden. Vorige week op het station bij ons hing ook zo'n bordje, en ja inderdaad voelen of het droog was. En ze hadden geluk het was droog. Dus misschien wil je daarmee ook uittesten of de verf inmiddels toch hard genoeg is zodat je lekker kunt zitten. beter dan staan toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat we ook vaak mee maken dat iets allang dan droog blijkt te zijn.iemnd moet toch een keertje het papiertje op een bepaald moment weg halen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding